Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
15 oktober, 2010 kl. 13:26 #115292HonkenDeltagare
Har de foton i pressmeddelandena på MyNewsdesk? De jag läst har inga..
Har själv skickat flera pressmeddelanden via MyNewsdesk med bilder, så det är inga problem…trevligt med en bild…säger mer än tusen ord…hehehe
15 oktober, 2010 kl. 12:44 #115286HonkenDeltagareMony: Jag är inte på något sätt expert på Pressmedelanden….men jag tror det kan var bra att hålla ner mängden text, det blir mycket att läsa, visserligen informativt och intressant, men väldigt mycket.
En journalist får många Pressmedelanden och kanske struntar i att läsa det…bra skrivet annars. Du kanske skall fundera på om du skall ha med en prisbild på produkterna? Som jag förstår skall man göra så mycket jobb som möjligt åt journalisten…det optimala är om han/hon kan köra copy – paste…voala…färdig artikel.
Saknar även direktlänk till högupplösta foton.
Infoga ett foto på produkten.30 september, 2010 kl. 16:43 #114686HonkenDeltagare…vill inflika med en liten DHL-parentes.
Vi skickar…eller rättare sagt skickade en del till Norge med DHL.
Våra paket har ett värde av 792 kr + frakt, DHL tullar in paketet och fakturerar kunden en fast tull avgift på ca 430 kr oavsett ordervärde ( orkar inte kolla den exakta avgiften ) + administrationsavgift på 114 kr. Dessutom får vi betala en 3:e landavgift på 60 kr.
Det hela slutar med att kunden får betala dubbelt så mycket för varan.
Vi kände inte till dessa avgifter och våra kunder var upprörda, vilket jag kan förstå.
Finns det någon lösning på detta tro ?17 september, 2010 kl. 16:43 #114138HonkenDeltagareLokalen är på ca:70 kvm, tillräckligt då vår huvudverksamhet använder sig av dropshipping. SE:s lokaler är gigantiska jämfört med våra, det viktiga var att få ett bra kontor.
Du är välkommen att hälsa på när vi kommit i ordning, har inte internetuppkoppling ännu så vi är bara där sporadiskt.17 september, 2010 kl. 13:07 #114124HonkenDeltagarePå den frågan är svaret NEJ, det är bara för att få ett ordentligt kontor samt uttökad lageryta.
3 september, 2010 kl. 18:22 #113825HonkenDeltagareLastbryggan: Jihaaa, där satt den…funkar det då?…eller ska det gnällas lite ändå?
3 september, 2010 kl. 13:52 #113820HonkenDeltagareVi ber kunder utanför EU att kontakta oss inför ett köp, de som inte gör detta, utan lägger en order direkt tror man har koll på läget…MEN SÅ ÄR INTE FALLET.
Vi kommer definitivt att vara noggrannare genom att upplysa kunden om att vissa avgifter och skatter tillkommer.
Vi skickar idag med DHL, vid leverans utomlands beläggs kunden med en ”administrationsavgift” från DHL…någon som vet vad det är?20 augusti, 2010 kl. 13:18 #113376HonkenDeltagareAlla verkade eniga om att AB är att föredra med tanke på en del nya regler som införts.
Vi har hela tiden blivit avrådda av vår revisor att ombilda till AB trots att vårt HB har gått bra. Jag får nog ta ett snack med revisorn igen…vore lite coolt att ha ett AB efter namnet också…naturligtvis tillsammans med de fördelar som nämndes.
…tackar och bockar20 augusti, 2010 kl. 11:14 #113367HonkenDeltagareMony – Varför lika bra att starta AB ?
Den merkostnaden att ha AB kanske är bättre använd till att bygga upp verksamheten…
men vad vet jag. Vi startade med enskild firma och har nu HB.
Men upplys mig gärna med fördelarna med att ha AB som nystartad med litet kapital.21 juli, 2010 kl. 09:35 #112772HonkenDeltagareVi hade tidigare Provide Support…funkade klockrent…tyvärr var det ingen som använden Livesupporten, så vi tog bort den.
Pris: 1 Operator 99$ per år -
FörfattareInlägg