Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
2 april, 2016 kl. 23:51 #181254HasseDeltagare
Har haft dom i flera år nu. Min webbutik ligger nere sen 4 dar tillbaks för att de skulle byta servrar. Ingen förvarning till mig som kund, butiken bara dog. KATASTROF! Inte tal om någon ersättning heller, de tar inte på sig något ansvar…. Mailen fungerar inte heller, har också tidigare varit mycket strul med den. Så just nu skulle jag inte rekommendera dom till någon, grrrr 😡
6 december, 2014 kl. 22:04 #177064HasseDeltagareJag kan nog lägga 1-2 timmar i veckan på Fb. Det känns som det skulle behövas mycket mer tid än så – eller räcker det (är ens möjligt)? Är det värt ”besväret”? Som egen företagare tycker jag det känns som tiden aldrig räcker till…. Vad tycker ni som har Fb? Alla svar mottages tacksamt!
6 december, 2014 kl. 09:56 #177059HasseDeltagareDet verkar som problemet låg hos Euroline snarare än hos Certitrade. Vi har nu Nordea som inlösande bank istället för Euroline. Vi har dock än så länge kvar Certitrade. De har varit hjälpsamma och haft bra service i samband med bytet så vi ger dom en chans till.
Vi har även fått tillbaks våra saknade pengar.3 november, 2014 kl. 19:55 #176731HasseDeltagareJag har också råkat ut för förhalade utbetalningar. Det blev längre och längre emellan, vissa veckor kom det ingen alls. Efter telefon kontakt blev dock detta bättre. Nu fattas det pengar istället… Jag blev också efterdebiterad av dom, som många andra. Hur vet man att detta stämmer, det skulle ju kräva stora resurser till att kolla alla betalningar sen 2011.
3 november, 2014 kl. 19:44 #176730HasseDeltagareDet har ”försvunnit” pengar från mina transaktioner också från Certitrade. De senaste 3 veckorna diffar det på ca 5000 kr (som saknas). Jag blir väldigt orolig när jag läser om detta företag här på forumet. Funderar på att ta bort kortbetalningar från min webbutik tills detta får sin förklaring…. då kommer jag dock förlora kunder.
Jag har pratat i telefon med en Anders Ekström, försäljningschef angående detta. Han sa då att han personligen inte var tillräckligt insatt i detta, utan jag skulle prata med någon annan på ekonomiavdelningen som skulle ringa upp. Nu ikväll fick jag följande mail från honom:
”Hej
Tack för trevligt samtal.För att bringa ordning på referenserna och att få summorna att stämma ber ekonomi dig att du skriver ett mail med dina siffror så kommer det att hanteras snarast med en ordentlig check up.
Det är lite svårt att bearbeta telefonledes då det ska loggas in på ett par olika sidor och jämföra betalningsbesked mm och dessutom ha ett utlåtande från teknikavdelningen.
Så kan du skramla ihop några rader så skickar jag vidare.
Godkväll / Anders”
Känner mig inte precis lugnare av detta. Siffrorna måste väl ändå de ha på Certitrade? Ska jag behöva skicka de uppgifterna till dom – det känns inte alls bra!
När jag googlade på Certitrade fick jag upp siffror som visade att deras vinst bara var 38 tkr 2013. Ett så stort företag? Vart tar alla pengar vägen i så fall? Vi som är deras kunder betalar ju alla en duktig slant för deras tjänster. Jag vore glad om fler kunde dela med sig av sina erfarenheter om dom! Vad skulle ni gjort i mitt ställe?
17 juli, 2014 kl. 09:12 #175505HasseDeltagareJag är helt ny här, känner mig inte helt bekväm med att uppdatera min profil än. Danielandersson, du verkar kunnig men är väldigt snabb med att påpeka min okunnighet. Och ja, jag är okunnig i denna bransch. Men jag är här för att lära och ni här verkar vara de bästa av bästa. Så ta det lite lugnt med kritiken, är väl medveten om mina brister….
16 juli, 2014 kl. 17:25 #175497HasseDeltagareSen hela Googles system gjordes om helt. Ja, jag har en som sökoptimerar åt mig. Det har funkat kanon innan dess, låg på plats 1-5 på det för mig bästa sökordet. Nu ligger jag på sidan 3 på samma sökord. Som du förstår är skillnaden enorm! Den som hjälper mig är gammal i branschen och verkar nu inte kunna hänga med i svängen längre. Av respekt vill jag inte namnge vilket företag det gäller.
16 juli, 2014 kl. 11:10 #175492HasseDeltagareDet kan bli rätt tröttsamt med alla förfrågningar. Jag upplever det mest som nättiggeri. Men visst händer det att jag sponsrat något jag känner för, eller att jag är på extra bra humör just då. Tror dock inte det ger så mycket igen, om man inte räknar att man kan må bra av det själv.
16 juli, 2014 kl. 11:00 #175491HasseDeltagareTycker det är ett bra sätt att fördriva min tid på att ha roligt
16 juli, 2014 kl. 08:06 #175489HasseDeltagareDu menar så. Ja, men det var rätt kul att få tyst på en säljare
Det var alltså mest för mitt nöjes skull. -
FörfattareInlägg