Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
13 mars, 2012 kl. 13:45 #138980gregoffDeltagare
@pete 37601 wrote:
Jag håller med dig. Men det betyder inte att det är lätt att skapa en sådan design.. Snarare svårare tycker jag. Less is more tänket tar tid att lära sig (mig)
Absolut, det är mycket svårare. Kanske därför att dom är så sällsynta
13 mars, 2012 kl. 12:54 #138970gregoffDeltagare@JohanFlanders 37595 wrote:
Ja det här med design verkar ju vara onödigt. Måste vara därför detaljhandeln spenderar x antal miljarder på detta varje år.
Min poäng är bara att många lägger onödigt stort fokus på att sidan ska upplevas som häftig/flashig med extra lull-lull på en ehandel.
Ville mest lyfta fram att jag ser det som positivt att ha en väldigt enkel och stilren design med fokus på produkterna.
Min åsikt bara…
13 mars, 2012 kl. 11:34 #138964gregoffDeltagareJag registrerade mig på ehandel.se bara för att kunna lägga min kommentar här nu…
ÄNTLIGEN en ehandel som fokuserar på enkel och stilfull design. Inget onödigt j*vla lull-lull överallt utan allt fokus ligger på produkterna. BRA! Det man som kund vill se är produkterna och inte hemsidan. Hemsidan i sig ska endast leverera en visning av produkterna (enl. min mening).
Har tidigare jobbat som ehandelskonsult och har sett ett gäng ehandelsbutiker om vi säger så. Enl. mig har ca 98% av alla butiker helt fel fokus på hemsidan. I regel brukar fokus ligga på att göra en snygg hemsida istället för att presentera produkterna på ett bra sätt. Ni har med Softgoat (enl. mig) hittat upp till en väldigt svåruppnådd bra nivå på dessa faktorer, dvs ni har fokus på produkterna utan att hemsidan blir tråkig och ful. BRA IGEN!
Det enda jag saknade var en tydligare storleksväljare på produktvisningssidan. Kanske ska valbara alternativ se ut som det gör när man för muspekaren över storlekarna. Sen kanske någon annan diskret färg när man för muspekaren över. Jag är dock inte designer så lita inte alltför mycket på mig på den punkten, men jag vet vad jag gillar
-
FörfattareInlägg