Forumsvar skapade

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #180036
    Graman
    Deltagare

    Ok, tack då har jag fått klart för mej vad som gäller här.

    Självklart allra bäst med nöjda kunder förståss

    Men, i ett extremexempel motsvarande ovan skulle det alltså bli en annan utgång om kunden själv köpte transporttjänsten från ett annat företag?

    #180028
    Graman
    Deltagare

    Tack Dan!
    Ja, det funkar inte med ångrande kunder…

    Men, om jag tolkar dig rätt så betalar kunden fraktkostnaden i ”båda” riktningar?
    Såvida jag separerat varupris och fraktkostnad.
    Alltså om jag varit tydlig med att separera fraktkostnaden i fakturan i exemplet ovan betalar jag bara tillbaka pengarna för varan.
    Dvs. 1200kr?

    #180025
    Graman
    Deltagare

    Tack för svar!
    Ok, kunden betalar alltså alltid för returfrakt vid utnyttjande av ångerrätten.
    Följdfråga…
    1. om varan kostar 1200kr och jag tar 800kr för att köra ut varan, alltså summa 2000kr, kunden ångrar sig och ordnar med tillbakatransport.
    När jag då mottagit varan förväntas jag betala tillbaka? 1200kr eller 2000kr?

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)