Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2012 kl. 08:45 #136299GillettedirektDeltagare
Självklart säljer jag bara Gilletteprodukter på Gillettedirekt.se. Jag är inte orolig för att P&G inte gillar användandet av namnet, men är spekulanter det så bör de såklart ställa frågan till P&G.
För er som kontaktat mig har jag sagt att lagret ligger på 5-10k. Det visade sig vid inventering ligga på 16k. Ber om ursäkt för den felaktiga informationen.
11 februari, 2012 kl. 21:02 #136288GillettedirektDeltagareJag har inte ställt någon sådan fråga till P&G som äger varumärket. Tror att det är ok. Eventuella köpare får naturligtvis undersöka saken om de är osäkra.
12 augusti, 2011 kl. 06:39 #125276GillettedirektDeltagare@Jimmy Öström 22331 wrote:
1. Dom har bra priser anser jag och detta är såklart viktigt:).
2. Hur deras support är mot mig som handlare är inte jätteviktig då jag tar allt detta med min hemsideleverantör så det är dom som får på huvudet oavsett :rolleyes:
Vad tycker ni som använder detta företag?
Vilka tjänster använder/använde ni av Svea Web Pay?
Vi hade tänkt använda oss av kortbetalning, direktbetalning, faktura och avbetalning.
Jag fick mycket bättre pris hos Svea än hos Klarna. Förhandlade visserligen inte mycket med Klarna då deras utgångsbud var löjligt högt med två års bindning och hög månadsavgift. Svea gav mig 0kr i månadsavgift och betydligt lägre kostnad per faktura. Jag har 14 dagar betalningsfrist för kunderna och får betalt efter 1-2 dagar av Svea.
Supporten är oftast bra och snabb. Telefonsupporten är som alltid att föredra framför mailsupport, men båda funkar.
Användargränssnittet i webbinterfacet är ok, inte mer. Det är ytterst spartanskt, men man lär sig hantera det. Detta borde de förbättra för att ge en bättre användarupplevelse.
Jag använder faktura tjänsten.
24 juli, 2011 kl. 21:19 #124805GillettedirektDeltagareJag använder också Textalk och är till övervägande del positiv.
Supporten är normalt blixtsnabb. Nu under sommaren är den dock mindre bra och jag tycker det är riktigt dåligt att de på fem dagar inte lyckats fixa så frakterna blir rätt vid fakturabetalning hos Sveawebpay. Enormt irriterande att sitta och handknacka varenda faktura.
24 juli, 2011 kl. 09:25 #124791GillettedirektDeltagareJag tackar för era goda råd.
Eftersom båda de försvunna varorna var de sista exemplaren jag hade på lager så kommer jag ge kunden pengarna tillbaka.
22 juli, 2011 kl. 14:08 #124780GillettedirektDeltagareFelet kvarstår. Man kan tycka att Textalk borde gått ut och berättat det för de som använder Svea för fakturor. Nu är det snart tre dygn felet varit känt.
15 juli, 2011 kl. 10:12 #124591GillettedirektDeltagareSnygg sida tycker jag.
Som någon skrev längre upp, så skulle även jag vilja se fler väskor på första sidan. Två rader till med fyra i varje kanske skulle vara bra? Jag tror nämligen att många potentiella kunder vänder snabbt om de inte ser vad de vill ha på första sidan. Du kan ju kolla med Google Analytics hur många som drar direkt med nuvarande upplägg och sen lägga till fler produkter och se om antalet som drar direkt minskar.
När jag klickar på Accessoarer så finns det inga produkter där…
På första sidan står det ”fria returer” men under Ångerrätt & Byten är det inte fria returer om man ångra sitt köp, utan bara om man vill byta väska.
15 juli, 2011 kl. 10:05 #124590GillettedirektDeltagareIntressant att läsa hur ni tänkt.
Från början hade jag 29 i fakturaavgift och hade då många sena betalningar, höjde till 39 och fakturaköpandet minskade, sen anlitade jag Svea och efter det är det bara 15% som betalar mot faktura. Ca 20% betalar i förskott och resten med kort.
12 juli, 2011 kl. 11:03 #124490GillettedirektDeltagare– Kunder som kontaktar oss (Gillettedirekt.se) och skäller när Gillette skickat gratisrakhyvlar till deras söner…
– Andra webbutiker som stjäler texter på produkter som jag själv suttit och författat för att få det ”lite unikt”.
11 juli, 2011 kl. 11:55 #124473GillettedirektDeltagareSer riktigt snyggt och smidigt ut.
Nu blev jag sugen att göra något eget också….
-
FörfattareInlägg