Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
13 december, 2012 kl. 13:52 #157101gavrikDeltagare
@Tian 57586 wrote:
(Kanske bättre – garvik – att skapa ny tråd i ämnet? För att lättare få relevanta svar.)
Har man ordinarie leveranstid ex ”Inom två veckor” och om det skulle bli försenat av en eller annan anledning skulle jag ABSOLUT kontakta / förvarna kunden om det!
Som tur är i detta Posten-fall har jag leveranstid inom en till två veckor, varvid ingen kund ännu väntat mer än max en vecka. Två veckor satta som säkerhet.
Svar på din fråga nr2; Sätt en lite längre leveranstid under perioden.
Tack så mycket!
13 december, 2012 kl. 13:22 #157099gavrikDeltagareSidan fungerade kl3 på natten, hoppades att allt skulle funka idag, men… c’est la vie.
Vill passa på och ställa 2 korta frågor
*Brukar ni kontakta era kunder ang. förseningar (1-3 dagar)?
*Jag kommer att ha 2 veckors semester mellan v51,52,1 och kan endast skicka iväg beställningar den 27 dec, samt efter den 2 jan. Vad tror ni jag bör skriva i butiken för att inte förlora kunder? Bör man göra en kampanj (10% rabatt under v51,52)? Tacksam för svar.5 december, 2012 kl. 13:46 #156664gavrikDeltagare@Prix 57095 wrote:
Du kan antingen ringa runt själv eller så får du ta det som en lärdom att så dyra försändelser skickas spårbart och försäkrat.
”Att ringa runt själv” är ju ett bra sätt för att tvinga Posten att ta sitt ansvar
Tar man det som en lärdom, då måste man definitivt hitta ett nytt sätt o leverera varor, då det handlar om 60-80 försändelser/mån med ca 1500:-/order. Det finns ju ingen garanti för att de inte kommer att ske igen, framförallt nu (Jul & Nyår).5 december, 2012 kl. 13:13 #156658gavrikDeltagareHej allihopa!
Jag har använt Brev Skicka Lätt sedan maj och var ganska positiv till tjänsten (bortsett från alla tekniska problem som uppstår då o då).
Men nu har jag fått problem – postförsändelse är försenad/har försvunnit sedan 23 nov.
Har varit i kontakt med postens kundtjänst flera gånger. Det tar ca 30 minuter tills man blir kopplat till rätt person med ”specialkompetens”, som till slut meddelar att ekonomiskt ansvar ingår ej i tjänsten och att jag får göra reklamation, dvs. få tillbaka 39:- samtidigt som varor i försändelsen uppgick till 2000:-
De ställer inga frågor om hur försändelsen ser ut, ringer inte till sorteringsterminalen eller mottagarens utlämningsstället (Posten Stockholm Strandbergsg, Försändelsen är vidaresänd till mottagarens utlämningsställe.)… De bryr sig inte! Posten har ingen ekonomisk ansvar.. ok! men något ansvar måste de ju ha!?Finns det något jag kan göra för att tvinga de att göra sitt jobb?
-
FörfattareInlägg