Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 december, 2011 kl. 09:12 #133177GaerdDeltagare
Ett nytt fel som uppstått i specter. Fakturor sätts som betalda fast dom inte är det. Dom på Specter beskrev det som en nummerserie som krockat och att kopplingen till Klarna t om ”var för bra” eftersom den hämtade mer än den skulle från klarna. Hur det kan vara ”för bra” undrar vi? Systemet blandar ihop kortbetalningar med klarnabetalningar som är ett halvår gamla. När vi klagade fick vi hjälp på en gång. Dock så löste dom inte problemet utan rättade bara till fakturorna vi lämnat som exempel. Vi får se hur det ser ut när vi kommer längre fram i bokföringen om det är löst eller inte.
Vi började kontrollera med stickprover på lagret idag inför en kommande inventering och det är knappt en enda produkt som stämmer. Det är ju vanligt med svinn på ett lager men när det t ex finns 56st av en artikel på lagret och det står 26 i specter blir man fundersam. Vi har pratat med en annan kund till Specter som beskriver samma problem. Dom har t om fel på lagersaldon hos produkter som inte säljer mycket eller knappt har rörts i Specter över huvudtaget.
Vi räknar alla artiklar vi levererar in rad för rad och har svårt att se att vi gjort fel på nästan varje artikel. Vi rättar för övrigt lagersaldon varje dag vilket är väldigt tidskrävande.
Vi har tagit upp det här problemet med Specter flera gånger men alltid fått som svar att felet inte ligger hos dom.
1 december, 2011 kl. 08:58 #131438GaerdDeltagareJag förstår din frustration Richie.
Det finns flera system som stödjer det du är ute efter. Batchkörning av leveranser och fakturering. Du markerar ordrarna du vill skriva ut, klickar på kör. Vips! skrivarn matar ut alla fakturor och fraktsedlar utan några manuella ändringar av fraktsätt etc. Dom här systemen är dyrare än Specter men dom har väldigt fördelaktiga finansieringar. Vi skulle spara in en halvtidstjänst på en automatiserad leverans/faktureringsmetod.Håller med dig om att Lennarts svar är nedlåtande. Om flera kunder vill ha det, se till att fixa det. Annars tappar man kunder!
Hans svar känns lika dumt som en lag på att du inte får ha fönstret öppet hemma för då du kan ramla ut och göra dig illa!Mvh Tobias på Vparts
1 april, 2011 kl. 12:46 #121222GaerdDeltagareEfter samtal med både specter och askås så måste jag förtydliga mitt inlägg.
Problemen med Askås:
Där är det vi som inte läst produktspecifikationerna riktigt när vi beställt integrationen. Det eviga problemet är dock lagersaldot som det blir fel på hela tiden. Nu äntligen efter 8 månader så dras det från specters lagersaldo när kund lägger order på hemsidan i realtid. Tidigare har vi haft 5 minuters fördröjning som efter våra förfrågningar om realtid kortats ner till 3 minuter osv. Det tycker vi man fixar på en gång när vi som kund till dom rapporterar gång på gång att det blir fel. För oss innebär det att väldigt många kunder blir missnöjd när leveranstiden inte uppfylls på grund av att lagersaldot i webbshopen har lurat dom.Vi skickade en lista till askås och specter där vi beskrev allt vi tyckte var bristfälligt och fick tillbaka som svar av askås:
”Tack för ditt e-post. Integrationen är av halvautomatiserad typ vilket innebär att t.ex. nya order förs över, men inte ändringsorder, som du säger. Integrationen gör vad vi beskriver att den skall göra i produktbladet.
Vi har idag inga omedelbara planer på att vidareutveckla denna funktionalitet, men om det är av nöd för er tittar på såklart gärna på ett samverkansprojekt med er med kostnadsdelning. Säkert finns utökningspotential även i Specter.”
Slutsatsen av detta är att vi kommer byta system till ett nytt som är anpassat och utvecklat för ehandel. Inte ett system där man måste anpassa sig runt bristerna.
Problemen med Specter är väl mest att vi saknar funktioner som vi tycker är självklara.
Både jag och min kollega vill påpeka att vi har fått riktigt bra och trevlig support från de flesta hos Specter och Askås fast vi ringt och mailat nästan varje dag
Också att dom har åtgärdat många av de ”problem” vi sett med systemen. En del mot en kostnad dock.Vi har äntligen hittat ett system som verkar uppfylla alla våra krav och vi ser väldigt positivt fram mot det nya systemet. Kommer självklart att uppdatera när vi kommit igång med de!
10 mars, 2011 kl. 08:50 #120230GaerdDeltagare@Nicklas 16725 wrote:
Vad är en OP?
Jag är nog lite IRCskadad sen back in the days men det jag mena var en moderator!
10 mars, 2011 kl. 08:37 #120227GaerdDeltagareVill gärna att någon OP tar bort den här tråden!
28 februari, 2011 kl. 13:59 #119745GaerdDeltagareNågon som vet hur man tar bort en tråd?
23 december, 2010 kl. 13:14 #117461GaerdDeltagareHej Thomas,
tack för att du tagit dig tid att kika på hemsidan
jag funderar på om du varit inne på nuvarande hemsidan.
På [url]http://labb.vparts(punkt)se[/url] så är texten större för raggarna ocksåBlev lite fel med dom ny kategorierna då det inte gick att importera med åäö. Det ska vi fixa så tack för tipset!
På Labben finns dom nuvarande kategorierna med dock och nästan alla produktbilder är utdragna.pl är väl ingen höjdare måste jag säga men man får gilla läget och göra det bästa av de hela.
17 december, 2010 kl. 11:02 #117321GaerdDeltagareHelt klar produktsida hittar ni under bakljus till 850 och den här artikeln:
Styling bakljus Volvo 855, V70, kromade klarglas, smoke -
FörfattareInlägg