Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 56 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #168220
    fredriktrane
    Deltagare

    Fråga gärna om deras rabattsatser på listpriser. Vissa kör samma rabatt för alla deras ÅF, andra värderar din säljförmåga och därefter sätter en rabattsats. Förväntad och visad volym. Mög tycker jag eftersom man då har svårt att öka sin volym i början då man har kass marginal…

    Sen måste jag säga att vissa leverantörer undrar jag om de har rätt människa på rätt plats eller om det verkligen är så att de är ointresserade av att sälja.

    #167071
    fredriktrane
    Deltagare

    Jag vet hur man driver företag och har haft personalansvar. Jag håller med i det du säger i senaste inlägget (personaltäthet, -kostnader och driftstopp) – det jag inte håller med om var det du tidigare sa att det är bättre och vara onåbar och lösa problemen. Kommunikation (om så i en blogg/driftstatus) är prioriterat så kunderna vet vad som händer. Jag vill hellre, som kund, veta att arbetet är pågående och att det löses 30 minuter senare än att inte ha en aning om vad som händer.
    Även om man profilerar sig som lågbudgetalternativ är det viktigt att hålla vad man lovar och kommunicera väl. Själv har jag ingen erfarenhet av Textalk och kan inte säga om de gör det eller inte.

    #167049
    fredriktrane
    Deltagare

    @Kodmyran 68096 wrote:

    Jag gissar att de jobbade febrilt på problemet, hur mycket tid tror ni hade gått åt i telefon för den stackars teknikern om 3000 kunder kunnat ringa in och velat kontakta dem kring det, och hur mkt längre tid hade det tagit då att lösa? Är det inte bättre att man försöker lösa det snabbt än att man är nåbar?

    Jag tycker att du resonerar aningen konstigt. De bör klara båda sakerna samtidigt och det bör inte vara en tekniker man kan ringa till.
    Enligt Textalk AB – Företagsinformation omsätter de över 24 miljoner och borde kunna rusta sig med en kommunikatör i akutlägen…

    #167048
    fredriktrane
    Deltagare

    @Richie72 68145 wrote:

    Liknelsen är såhär, McDonalds utvecklar också kundspecifika erbjudanden, för varje land. I Sverige har vi äpplen istället för pommes frites (om man vill), i Spanien ananas och i USA säkert något som består av fett och socker som alternativ.

    Skillnaden är att de levererar kompletta lösningar i vilket fall. De skickar inte ut halvätna ruttna äpplen (om man nu kan likna det vid en halvfärdig, men ändå släppt, funktion)

    #167047
    fredriktrane
    Deltagare

    Handlar det om stora volymer eller få uppdrag? Kanske enklast att hanters ”offline” med betalningen. Dvs släng upp en wordpress med ett fint köbetema, formulärplugg på det så är ni klara. Hantera sen det hela med att ni börjar jobba när en betalning är gjord och ni ser pengarna på ert konto. Då har ni en enkel lösning.
    Vill ni slimma det hela så anlita en kodare som lägger in betalflödet i formulärhanteringen så har du det också på plats – kostar dock lite mer timmar att göra.

    #166802
    fredriktrane
    Deltagare

    Mailchimp har API om man inte nöjer sig med standardpinalerna. Klart ett bra verktyg med ett gäng färdiga integrationer.

    #166713
    fredriktrane
    Deltagare

    @donkeypunch 67630 wrote:

    Angående redirects. Jag bytte nyligen urler på mina sidor vilket skapat ett problem med duplicerat innehåll då de gamla sidorna förtfarande är indexerade. Någon som har en lösning?

    lägg till 301:or på dina gamla länkar till de nya.

    #166671
    fredriktrane
    Deltagare

    Borde inte Klarna ta detta som en del av sina avgifter? Man kan ju tycka att det finns utrymme för en ”drulleförsäkring” som Klarna tecknar för att just hantera sådant.
    Det man får av Klarna är egentligen en fakturatjänst!

    #162878
    fredriktrane
    Deltagare

    Just nu funkar inte deras egen sajt. Kan bara stämma in i vad alla andra säger här. Hade de trott på sitt jobb hade de vågat satsa med risk att förlora dig som kund.

    #156729
    fredriktrane
    Deltagare

    Polisen och regeringen bryr sig nog inte om konvertering såsom en ehandlare gör. De är väl närmast glada om folk tröttnar och gör något annat istället för att besvärar dem med en massa trafik.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 56 totalt)