Vi har i princip 0 telefonorder, det är en kund som vill ringa och beställa ibland och hon har inte ett konto.
Vill en kund verkligen ringa och beställa skulle vi väl ordna det…
I så fall skulle jag sätta ett automatgenererat lösenord och sedan köra ”efterfråga lösenord”
på kundens epostadress så att denne får informationen direkt till sin mail.
Men jag skulle antagligen lägga ordern via webbsidan så att kunden får sin orderbekräftelse,
Då kommer ju ordern med i analytics-datan också!
Men vårt affärsystem är hårt kopplat till webbutiken, samma databas används så vi har inget synkroniserings-problem.
Varför kör ni synkroniseringen så sällan?!
Du skulle alltså lägga ordern som om du vore kunden i webbutiken?
Vårt problem med det är att det är i vårt affärssystem vi ser ex. lagerstatus (på webben ser man bara att varan finns/inte finns) osv. Då får man gå mellan webb och affärssystem vilket inte heller känns optimalt.
Hehe, ja det är en väldigt bra fråga! Korta svaret är att vår leverantör inte lyckats lösa integrationen mellan affärssystem och e-handelplattform till 100%. Kunder, ordrar samt produkter uppdateras högst ett par gånger om dagen. Integrationen körs då manuellt igång av oss.
Jag lägger ordern direkt i butiken, så mailas lösen automatiskt ut, och ett konto skapas. Vill kunden inte ha ett inlogg behöver de ju inte använda de.
Sitter du med ditt affärssystem öppet samtidigt då? Vi måste kunna se hur många vi har i lager alt. när vi får hem varan.
Kan tillägga att vi har över 4 000 artiklar i vårt sortiment.