Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
12 april, 2010 kl. 11:06 #109849Fredrik NorbergDeltagare
För mig var skillnaden mellan Iphone 3GS och övriga lika stor som när jag bytte från kassettband till cd på 90-talet. HTC försöker med vissa modeller kopiera Iphonen men det är en sak som ingen konkurrent kommer att lyckas kopiera och det är utbudet och kvaliteten på AppStore.
(Vill du gärna ha multitasking kan du enkelt jailbreaka den)
15 mars, 2010 kl. 07:53 #109233Fredrik NorbergDeltagareHaha, ja något år det hållet
14 mars, 2010 kl. 19:08 #109229Fredrik NorbergDeltagareTror ni inte skillnaden i fakturagraden ligger i skillnaden mellan butikernas demografi?
Kanske är Sekes och Kodmyrans kunder något äldre än Lunarmys vilket ökar graden av fakturabetalning?
24 februari, 2010 kl. 13:31 #108913Fredrik NorbergDeltagareHej Alexander,
Du behöver inte leta längre, vi på e-logistik erbjuder precis det du är ute efter: tredjepartslogistik specialiserad mot e-handlare.
Slå mig en signal på 0511-50664 eller posta mig ditt nummer så kan jag slå dig en signal och berätta mer hur det fungerar!
17 februari, 2010 kl. 11:07 #108744Fredrik NorbergDeltagareJesper, slå mig en signal på 0511-50664 så ska vi se om vi kan hjälpa dig på något sätt med tredjepartslogistik!
(Eller posta ditt nummer till mig så ringer jag dig)
28 oktober, 2009 kl. 18:44 #107588Fredrik NorbergDeltagareMin spaning är att det går bra nu för Parvelito…
17 oktober, 2009 kl. 12:31 #107497Fredrik NorbergDeltagareJust nu sitter jag på en dålig uppkoppling (vilket är ett bra test) och då laddar sidan långsamt med gräset…
16 oktober, 2009 kl. 14:57 #107494Fredrik NorbergDeltagareIntressant spaning med tre bra avslutande framtidstrender.
Ett intressant bolag i denna kategori är Moosejaw som Brightstep har lyft fram som ett bra case för multikanalsälj. Moosejaw har lyckats väldigt bra med att sudda ut gränsen mellan fysisk och digital butik genom att de bl.a. har samma kassasystem i webbshoppen och den fysiska shoppen. En annan intressant sak är att de alltid ber om kundens mailadress i den fysiska butikens kassa vilket ökar databasen för nyhetsbrev och mailerbjudanden radikalt.
(Du börjar nu bygga upp bra med material till att släppa en bok kring trenspadning inom e-handel. Eller varför inte köra det ett steg till och lansera det via internet TV som Trend TV (vilket har ett avsnitt om just e-handel)?)
2 oktober, 2009 kl. 13:53 #107294Fredrik NorbergDeltagareIntressant spaning med en mycket intressant alternativ titel….
Jag tror du är rätt ute angående att det de närmsta åren kommer att hända mycket på logistikmarknaden.
Postmarknaden är ju en av de få monopolmarknader som finns kvar på europeisk nivå. Nu finns det ett EU beslut om att inom EU ska hela postmarknaden avregleras senast till 2013 (egentligen skulle det ha varit 2011 men fransmännen ville långdra det). Sverige har ju varit avreglerat sedan drygt 15 år där t.ex. Citymail gjort mycket på brevsidan i.o.m den fria konkurrensen (främst företagsbrev till storstäderna).
Allt eftersom ländernas postmarknader avregleras blir dessa statliga jättar helt plötsligt vanliga (dock stora) konkurrensutsatta vinstdrivande företag. När dessa kolosser börjar inse detta i de större länderna kommer det garanterat gå den väg du beskriver och vi kanske då också ser brittiska Royal Mail eller franska Le Post närma sig Sverige men nya innovativa tjänster och låga priser. Svenska och Danska Postens samgående är ju ett sätt att bemöta denna nya enorma europeiska postmarknad.
Om vi jämför den svenska logistikmarknaden med USA och vad de kan erbjuda i priser & tjänster nationell sett så finns det en stor potential att utveckla.
Sedan vet jag inte om det blir en sån svingersklubb som du insinuerar eller om det blir mer monogami…
24 september, 2009 kl. 11:17 #107177Fredrik NorbergDeltagareSant Greger!
Kände mig något kontraproduktiv mot Dan då jag la in detta inlägg efter att tipsat honom om hur han ska bli bättre på att prioritera
-
FörfattareInlägg