Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
2 februari, 2014 kl. 21:34 #172514FreddesixDeltagare
Problemet kvarstår. Går att betala och få ut ett kvitto, men frakthandlingen skapas aldrig. Hela tjänsten är för mig ett enda stort mysterium…
16 maj, 2013 kl. 12:08 #164142FreddesixDeltagarePrislistan är inte alls hemlig, det är bara att kontakta dem så får du den utan knussel. Detsamma gäller Fortus och de andra aktörerna på marknaden.
16 maj, 2013 kl. 12:05 #164141FreddesixDeltagareVerkar nere igen, pengarna dras från kortet jag betalar med men inga fraktsedlar genereras. Dyr hobby det här…
17 april, 2013 kl. 21:00 #162895FreddesixDeltagareKöpte en hyfsat stor annons i Metro till ett av våra bolag, gjorde en rätt bra knorr på det hela och har en (helt unik) produkt som många känner till. QR-länk till hemsidan med mera för att underlätta trafik men Google Analytics visade på väldigt klen respons. 40k exmoms spenderade och vi kommer inte att göra det igen.
16 mars, 2013 kl. 11:38 #161676FreddesixDeltagareNu har det hänt oss igen och den här gången var det kunden som fyllt i helt vilsna adressuppgifter. Pris för detta förra gången var 55kr, nu dundrade det in 100kr jämnt på fakturan. Det är väl bara att bita i det sura…
14 mars, 2013 kl. 21:13 #161632FreddesixDeltagare5 mars, 2013 kl. 22:47 #160561FreddesixDeltagareAntar att det är kaptenen själv som skapat tråden och i så fall är adressen Ping AB
2 mars, 2013 kl. 21:54 #161424FreddesixDeltagareBra tips, jag dubbelkollade den bokning som gick snett för oss men där stämde postnumret. Får nog fortsätta leva i ovisshet om vad som gick snett
28 februari, 2013 kl. 10:51 #160503FreddesixDeltagare@lenp 61374 wrote:
Kan det vara dåligt ’tryck’ på etiketterna – har iofs tyckt att de börjat se dassiga ut… Zebra GK420D DT, inte mycket toner att byta i en så – men ska dom rengöras på något sätt?
I vårt fall var det inget fel på etiketten när paketet lämnade oss, det är jag 100% säker på. Troligtvis har den skadats längs vägen eller dylikt.
27 februari, 2013 kl. 15:10 #160455FreddesixDeltagareJag har drabbats av det en gång för cirka 2-3 veckor sedan. Nästa steg i processen är att paketet kommer att gå vidare som vanligt och sen kommer det att ligga ett par extradebiteringar på din nästa DHL-faktura. När jag upptäckte detta ringde jag in och hörde efter vad som hänt och fick då till svar att vår fraktetikett inte gått att scanna auotmatiskt och att DHL därför manuellt separerat försändelsen från flödet för att korrigera felet. Vill minnas att vi betalade 55kr+moms för detta utöver kostnaden för frakt och DMT.
Varför eller på vilket sätt etiketten var felaktig gick inte att ta reda på. Eftersom det varken hänt förr eller senare så har jag inte gått vidare med detta utan betraktar det som en engångsföreteelse.
-
FörfattareInlägg