Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #129850
    fredde_r
    Deltagare

    tack för tipset :)

    #110971
    fredde_r
    Deltagare

    jag tog inte illa upp utan tackar istället för svaret, min shop inte är färdig och ska ha det i åtanke när jag pillar och trixar med SEO-biten :)

    #110964
    fredde_r
    Deltagare

    håller med Greger.
    Jag tycker att båda är bra men dem är beroende av vad för slags produkt som ska visas

    alt 1: produkter som ”kräver” en förklarande text och samt bekvämare för ögat.

    alt 2: produkter som ”kräver” liten eller ingen förklarande text. något ansträngande men ger bättre överblick på produkter med (små) förändringar

    om du kan reducera mängden text ute i produktlistningen för alt 2 så finns det inget mer att göra :)

    En sak jag la märkte till är titlarna i dina kategorier på swecat. Jag upplever det något för repetativt/onödigt att drygt hälften startar med katt-/hund-. Dom är redan indelade i just katt/hund…

    lägger ingen röst eftersom jag gillar båda ;)

    #110717
    fredde_r
    Deltagare

    köpte mailbags här men sidan verkar ha problem.
    har inte hört talas om ovan shop (jimmyk’s länk) så kan inte ge ett uttalande om vem som är billigast/bäst men det verkar exakt samma emballage.

    har dock testat påsarna och tycker dom fungar utmärkt, köpte hem en massa olika storlekar och färger, finns vissa som är bättre än andra (storleksmässigt) men har inte tillgång till dom nu så kan tyvärr inte tipsa vilka som funkar bäst till vad…

    kan även nämna att pluskontot nyligen inlett samarbete med plackoplock

    #110716
    fredde_r
    Deltagare

    ja så kan man ju som kund svara, fast i mina öron (ögon?) är det riktigt kassa jämförelse då dom inte agerar i samma marknad och har antagligen helt annan omsättning än du…

    du får hitta saker som du erbjuder som konkurrenterna inte har, bra service, snabb frakt, väldigt trevlig i telefon etc och använda det som argument kanske?

    har du märkt av ngt på försäljningen efter införandet av fraktfritt? är det bara en liten del som klagar?

    du kan inte skicka med en påse kattsand lr ngt vid varje hemleverans som en liten trevligt överraskning?

    #110714
    fredde_r
    Deltagare

    på rak arm skulle jag vara ärlig, dvs ge samma anledning som du ger oss:

    Hemleverans kostar fortfarande 249 kr eftersom vi oftast har stora klösträd och tyvärr inte kan bjuda på det rent ekonomiskt..

    #110641
    fredde_r
    Deltagare

    trevligt :)

    kan man ha slingen på ryggen oxå?

    #110640
    fredde_r
    Deltagare

    instämmer, deras hemsida är torftig. men frågar man får man svar.

    kan nämna att dom nyligen har fixat packoplock och witre som nya samarbetspartners, åtm packoplock är trevligt då pluskontot saknat en partner som säljer emballage…

    #109643
    fredde_r
    Deltagare

    import sker utanför EU, mao så är det inte import om du köper det från grossist inom EU.

    ”Import innebär att du tar in en vara till den Europeiska unionen, EU, från ett land utanför EU. ”

    länk tullverket

    #109630
    fredde_r
    Deltagare

    Tror att kommentarer/recensioner gynnar företaget, oavsett om det är en bra eller dålig (speciellt recensioner) för det visar att man inte rensar bort och står för det man erbjuder.

    @Dan 4824 wrote:

    … när kunder ser hur trevlig man är även på mongokommentarer tror jag man växer i deras ögon :)

    det är jag övertygad om.
    vet själv när man varit lätt förbannad och skrivit ett mindre snällt brev/kommentar och får ett trevligt svar tillbaka att man blir ganska avväpnad och kan känna sig dum.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 20 totalt)