Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)
  • Författare
    freddan115
    Deltagare

@Dan 7588 wrote:

Självklart kommer det API för magento, Prestashop, OSC osv! Allt annat vore befängt :)

2 år senare kommer jag och undrar om det finns en integrerad lösning för Prestashop? För jag håller med dig Dan, det ska ju självklart finnas ;)

Säljer via fyndiq nu och det blir ett problem med den extra kanalen av ordrar som kommer in, risken finns att min plockpersonal missar en fyndiq order, eller missar er plocksedel etc…

freddan115
    Deltagare

Antagligen så tror folk det eftersom det står i din profil.

freddan115
    Deltagare

Jag har höga förväntningar på 1.5
    Enklare att uppdatera till framtida versioner, ny design och ännu fler funktioner som är inbyggda i coren. One page checkout finns ju sedan 1.4, och guest checkout. Det var de viktigaste sakerna för mig i förra uppdateringen.

freddan115
    Deltagare

Det är intressant hur ni tar upp breddning av e-butiker och att de större aktörerna breddar sig med allt möjligt. Att se stekpannor och bakmaskiner hos cyberphoto kändes ju helfel. Det som gör detta extra intressant är att företag utanför ehandeln under de senare åren försökt att återgå till sin ursprungliga kärnverksamhet och sälja av verksamheter som ligger för långt ifrån det som gjorde företaget framgångsrikt från början.

E-handeln är relativt ny och agerar på en marknad som helt klart ser annorlunda ut mot traditionell handel. Men detta med breddning är i mitt tycke inte helt självklart och jag är inte riktigt säker på att det är medicinen mot en stagnerande tillväxt.

freddan115
    Deltagare

@lunarmys 28514 wrote:

Hur kan det vara svårt att räkna på?

Om du har 50% rabatt och betalar 25% i provision till groupon/eniro/liknande, så har du 25% kvar. Är TB mindre än 75% så går du minus.

Eller är du en sån där optimist som tror att du får återvändande kunder från sådana siter?

Om man inte räknar innan så kan det gå så här: http://www.huffingtonpost.com/2011/11/22/groupon-cupcake-deal-need-a-cake-bakery-rachel-brown_n_1108676.html

Jag hade just besök av Lets Deal, de tog 40% provision och kräver 50% rabatt på varan. De påstod att groupon tar 50% provision. Så jag undrar om dina siffror är påhittade eller om du faktiskt lyckades förhandla ner deras provision till 25%?

Säljaren påstår att om 225st kunder köper en deal så kommer 150st av dem att återkomma vid senare tillfälle och handla igen. Alltså 150 potentiella nya kunder, om inga av dem handlat hos mig förut. (antar att detta gynnar min fysiska butik främst).

I övrigt tycker jag ”deals” är en bra kanal att gå om man överväger risken för urvattning och om du säljer tjänster. Tjänster kan du stå ut med lägre marginal på, bland mina Varor så hittar jag inte en enda som tål 50% rabatt plus 40% provis till Lets deal.

freddan115
    Deltagare

Jag uppgraderade via prestaworks som är duktiga på prestashop. Har min butik på deras servrar. jag har lite tredjepartsmoduler. De som jag skaffat mig gratis fungerar även efter uppgradering och de jag betalat för tror jag inte en enda finns aktiv i butiken längre. De var för buggiga.
    Betalväxlar kör jag på de som har en svensk samarbetspartner med prestashop certifiering, i detta fall prestaworks som designar om modulerna till varje uppdatering gratis.
    Jag har standardtema med lite andra färger. Designen är det stora problemet och så fort du ändrar detta så blir det knepigt att uppdatera. Det finns en modul som uppdaterar åt dig men jag har inte fått det att fungera. Är asdålig på php och allt sånt så jag fattar inte riktigt hur jag ska göra.
    1.5 ska ha en bättre uppdateringsmodul i coren, samt lättare att ändra designen även det inbyggt av prestashop själva. Det kommer bli grymt. Men av oss som använt prestashop ett tag vet att efter en uppdatering kommer 40 versioner till 1.5.1 1.5.2 osv. Så man ska gärna avvakta lite med att kasta sig på en uppdatering. Särskilt om ni gör som jag och betalar för att få uppdateringen gjord. Med standardtema betalade jag 2995 exkl moms.
    Bra tips om freelancer, ska lätt överväga det!

freddan115
    Deltagare

Hittade just denna i en ebutik. När man klickade på den så kom jag till en ”under konstruktion” hos loopia. Känns ju allt annat än tryggt.
    Sk%C3%A4rmavbild%202011-10-31%20kl.%2019.17.10.png

freddan115
    Deltagare

Nu när webshoppen växer har vi ett likvärdigt dilemma som dig. Vi har dock öppet alla dagar utom söndag. Ingen specifik dag är webshop dag, men nu får vi snart börja hänga saker i taket för att få plats. Jag har väldigt sällan kunder som vill hämta paketet i butiken. Kanske för att jag har billig frakt hem till deras dörr ändå. Har funderat lite kring det, men snart har vi knappt plats för kunden i butiken då lådor/produkter står i princip överallt. Har inte råd att ha separat lager ännu, men måste definitivt lösa detta i snart. Vill ha kvar min fysiska butik

freddan115
    Deltagare

Jag har 69kr/mån via prestaworks, eftersom jag kör open source så betalar jag endast för hosting och viss support. Sen tillkommer betallösningar och annat nödvändigt där ambition och vilja sätter gränserna.

Min andra butik som är under utveckling kommer ha en månadsavgift på 369kr/mån. exklusive betallösningar. Den nya sidan kommer inte vara prestashop och där har jag hyrt in en tredjepart för utveckling av plattform så därför har jag även haft en relativt stor utvecklingskostnad. Priserna ovan är utan moms.

Har avtal med dhl och använder deras onlineverktyg för bokning av frakt. Antar att det tar lite mer tid än integrerat system. Men kostar inget att använda eller installera. Jag som inte haft så mycket ordrar varje dag tycker det fungerar bra.

freddan115
    Deltagare

@Plastskivor. Haha! den var kul.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 18 totalt)