Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
23 januari, 2015 kl. 09:39 #161082fraolsmaeDeltagare
Hej!
Jag har ett godkänt kassasystem för webshop som kan dra produkt från lagersaldo vid försäljning i butik. Vi hade en hälsokostbutik som min fru drev som var kopplat till vår webbutik. Fungerade perfekt. Det var den bästa investeringen vi har gjort. Jobbet går som en dröm. Och med specter affärssystem kör man två flugor i en smeck när du har fysiska butiker och webbutiker. Bokföring och lagersaldo går jo som en dröm
Nu är det så att min fru blev sjuk och stängde fysiska butiken. Så det fina utstyret ligger där till inget nytta.
Frank Robert
30 januari, 2013 kl. 10:28 #159044fraolsmaeDeltagareHur bokför jag om ett livsmedel på lagret blir osäljbart p.g.a att 1) bäst-före-datum går ut, eller 2) en köpare returnerar produkten?
Tacksam för hjälp med example av verifikat 😮30 januari, 2013 kl. 10:05 #159042fraolsmaeDeltagareHur blir då?
1460 lager eller 4010? K
1409 Förändring av lager D3 november, 2012 kl. 15:04 #154882fraolsmaeDeltagare”Payments are going through as normal” stämmer inte. Har måttet bruka Paypal då bara några betalningar ”går igenom” med Dibs.
Har räknad snabbt igenom vad vi har förlorat på Payson, swea och Dibs kortbetalnings system sista 10 mnd, och det är skrämmande stora belopp.
Kanske på tide och göra som nordicLenses gör, köra bara med faktura….
14 augusti, 2012 kl. 13:19 #150322fraolsmaeDeltagareHar kontaktat dom igen, och fick bra hjälp. Så nu är äntligen bokföringen och momsen gjort:)
26 maj, 2012 kl. 08:56 #146353fraolsmaeDeltagareFör att komma tillbaka till ”ämnet”.
Är det det någon på forumet som kör Dibs kortbetalning? Och har ni samma problem med ”THREE_D_CHECK_FAILED” på Mastercard, och Visa/Mastercard ”TIMEOUT”. Nu pratar jag inte om kunder som har skrevet fel kod, och inga pengar:confused: på konto. Men kunder som provar 2-4 gånger utan att lyckas.24 maj, 2012 kl. 09:33 #146190fraolsmaeDeltagareJag har nu läst ditt inlägg ”ikomorin”!
Och jag har haft bara problem sedan vi fick sveawebpay kortbetalning. 28 mars till nu har vi skickat mejl, ringt, och dom lägger skylden på kunden: kan inte skriva sitt visakortnummer, kunden kör fel browser, kunden har en firewall, kunden har ett mobilt bredband, kunden har fel säkerhetsinställningat i browser, kunden har inga pängar på kortet osv osv.
Men varför har vi en så stor klagomål från kunder att vi kan inte köra sveas kortmodul!! Har haft nästan 1000 order med Paypal sedan 1 augusti i fjor, utan ett fel!! Inte en klagomål med Paypal.
Byter nu kortbetalning!!
Mvh
Frank3 maj, 2012 kl. 17:12 #144376fraolsmaeDeltagareTack för svar:). Jag får köra Paypal som kortbetalning, tills vidare.
Det lättaste var jo om alla kunder kunde välja faktura-betalningen.Jag så din betalsida jimmy, på Blekinge Bilradio – Din bilstereo expert Online.. Den var mycket bra gjort;).
3 maj, 2012 kl. 11:32 #144349fraolsmaeDeltagareHej Dan!
Det är på ca 20% av köpen. Vi hittar inte felet till detta.
-
FörfattareInlägg