Personligen dras jag till det då produkterna vi säljer är dyra och 15% är en bra deal. Vår genomsnittsorder ligger på ca 3000:-
Detta genomsnitt sänks tack vare hög kvantitet på ex solglasögon á 99:-
Men tittar man på ordrarna så ligger det vanligaste runt 5000:- – 12000:- och då gör ju 15% en hel del på priset.
Vi kör med ett lojalitetsprogram (funkar otroligt bra!), vi sköter det själva och har inte det implementerat i shoppen för det tycker jag personligen ser riktigt tråkigt ut.
Jag ser inget fel med att göra våra befintliga kunder en tjänst då dom återigen kan använda oss som leverantör av delar till sin bil, t.o.m med till ett bra pris.
Visst förlorar vi vinst på något sånt här men det är dit jag vill komma.
Är det värt att få nya kunder och öka köpen genom en sån här kampanj?
Någon måste ju sitta på lite tankar efter att ha provat Cyber Monday/Black Friday ex.