Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
3 februari, 2014 kl. 18:09 #172540FaveteDeltagare
Hade en liknande grej förra månaden då det storma in trafik ifrån ”San Jose” USA vid bestämda tidpunkter.
Varför vet jag inte, kanske någon som har koll på detta här ?
Ska man blocka dessa ip ?
7 januari, 2014 kl. 18:00 #171653FaveteDeltagareNi som skickar med postens ”skicka lätt”. Hur gör ni nu under driftstoppet? Vi har kört frimärken några dagar nu men märker att det drar iväg rejält. Finns det något annat sätt att beställa frakt från posten ?
Kan ju köra varubrev men har för många mil till närmaste företagscenter.
26 november, 2013 kl. 15:52 #170487FaveteDeltagareGillar det grafiska ! Snygg och enkelt.
Dock reagerade jag över frakten på 31kr för 8st papp-påsar?
Borde gå att få ner den summan rätt rejält?
7 november, 2013 kl. 20:14 #169808FaveteDeltagareHej.
Efter 5 min förstod jag att du säljer tillbehör till e-cigg?
Berätta gärna de för kunden via din titel och en beskrivande text på framsidan.Börja med de, för nu tror jag inte många förstår vad det är för metall prylar du säljer.
7 november, 2013 kl. 17:23 #169800FaveteDeltagare@Boppe 71515 wrote:
Jag antar att kontentan av de relevanta svaren på min ursprungliga fråga är att den enda skillnaden på den lagstadgade ångerrätten och det frivilliga öppna köpet är att webshoppen själv kan ställa villkoren för öppet köp. Rätt uppfattat?
Helt rätt !
7 november, 2013 kl. 16:46 #169797FaveteDeltagare@wolfnoodle 71510 wrote:
Hur fungerar det på konsumtionsvaror ? Det kan väl ändå inte vara okej att öppna något ? Eller är ångerrätt helt utesluten ?
Produkten skall ju kunna säljas igen efter att kunden utnyttjat ångerrätten.
De flesta svar finns redan på Startsida – Konsumentverket
7 november, 2013 kl. 16:41 #169796FaveteDeltagare@Marckus 71509 wrote:
Gäller distansavtalslagen även begagnade produkter som skivor? (Vinyl/CD)
Som jag förstår det är svaret JA.
Enda undantaget tycks vara om varan säljs via internetauktioner där distansavtalslagen ej gäller.
7 november, 2013 kl. 16:34 #169793FaveteDeltagare@Boppe 71489 wrote:
För en vara köpt i en webshop i Sverige gäller 14 dagars ångerrätt.
Öppet köp är frivilligt för webshopen. Anta att webshopen erbjuder 14 dagars öppet köp. Innebär det då inte precis samma sak som ångerrätten?
Enligt distansavtalslagen har kunden alltid rätt till 14 dagars ångerrätt.
Lagen gäller för: Internethandel, postorder- och telefonförsäljning.Precis som du skriver är ”öppet köp” en frivillig åtgärd ifrån säljaren.
Där har du skillnaden.
5 november, 2013 kl. 15:56 #169355FaveteDeltagareTa bort aktiveringen genom att klicka på den gröna ”bocken” i produktlistan.
Klicka igen för att återaktivera produkten.
Troligtvis försvinner den på google under tiden den är avaktiverad.
22 oktober, 2013 kl. 16:22 #169240FaveteDeltagareDessa omtalade 5% gick iaf inte till server driften då hela fyndiq tar över 1½ min att ladda samt att häften av alla produktbilder är vita.
-
FörfattareInlägg