Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2013 kl. 08:12 #170569ettett2Deltagare
Ett förtydligande och för att utveckla resonemanget ang. produkt utveckling. Detta gäller bara för B2B sälj.
Om du har fler designs och mer produkter på gång, så istället för att utveckla en helt färdig produkt och ta hem ett stort lager så kan du närma dem med det du har. Dvs du har en färdig påse, boka möte med lämpliga kunder. Ta med dig lite samples på din nuvarande påse och även lite bilder på designs som du har i pipeline. Om dom är intresserade kan du beställa efter efterfrågan istället för att binda massa kapital i lager. Dessutom bör ledtiderna från Polen inte vara så farliga och du borde kunna drop-shippa direkt från tillverkare.
På så sätt kan du växa utan att riskera mer av eget kapital eller binda upp det i massa lager.Eftersom du har en oprövad produkt, så rekommenderar inte jag att du satsar mer av dina egna pengar innan du testat produkten på marknaden. Sälj sälj sälj är det som gäller nu.
27 november, 2013 kl. 10:29 #170524ettett2DeltagareBåde och… Det här är en produkt som måste ha stora volymer för att nå lönsamhet.
Får du upp volymerna borde rimligtvis tillverkningskostnaderna komma ner rätt mycket. Nu vet jag inte vad du har för inköpspris, men att producera i t.ex. Kina kan inte kosta många ören per påse.
Vidare så kan det kanske vara intressant att vara exklusiv online men att använda återförsäljare/ grossist offline. Då får du också synnergier från att din produkt exponeras i fler kanaler.
Om marginalen sänks lite kommer inte vara hela världen den dagen Ica beställer 100 000 förpackningar med påsar.
Kul produkt och snygg sida, men jag tror att om det ska bli en storsäljare och något du kan leva på så måste du få upp riktigt stora volymer. Jag tror också att produkt utveckling är en stor del i detta. Mer olika påsar och merförsäljning. Jag tänker en one-stop-shop för barnkalas.
Sen skulle jag också registrera varumärket Happyfish om du inte redan gjort det.
Lycka till!
18 november, 2013 kl. 11:13 #170234ettett2Deltagare@Jimmy Öström 72013 wrote:
En annan so jag inte hunnit fördjupa mig i 100% än är denna: CRM Ticket
Boost my shop är med ett otroligt bra företag att ha att göra med har jag lärt mig!
Bästa med dessa är att man kan välja tre nivåer på alla deras extension.
Missade detta först. Verkar ha ungefär samma funktioner som Help Desk så frågan är väl egentligen vilken som är minst friktionsfri att arbeta med. Hade varit kul om någon har jämfört dessa två.
18 november, 2013 kl. 10:33 #170228ettett2DeltagareTack för svar!
Gillar också att man betalar en gång för Help desk och sen är det klart. Med tex Zendesk kan det bli riktigt dyrt om man behöver mycket funktioner.
Dock så har Zendesk någon extension till Magento, rätt blandad respons om man läser reviews.
Men som jag förstår det på dig, så finns det ingen direkt USP med att använda en hyrlösning. Utan Help Desk är mer än tillräcklig.
17 oktober, 2013 kl. 08:34 #169066ettett2DeltagareProva att ha bankkonto utomlands, då tar det 45 dagar, kul!
26 september, 2013 kl. 15:03 #168353ettett2DeltagareJag gillat! Rebellen i mig som vill vinna över storebror.
Bra idé tycker jag, lite som ursprungstanken med hemnet. Synd bara att det spårade.
18 september, 2013 kl. 13:24 #168044ettett2DeltagareTack så mycket Greger för ett mycket utförligt svar!
15 mars, 2013 kl. 07:58 #161637ettett2DeltagareHej, jag är också rätt ny på forumet har mest lurkat runt tidigare. Men nu kände jag att det var dags att be om lite råd
Anyway, jag och några vänner driver en ehandel sedan en dryg månad.
Eftersom vi bor på Cypern sen flera år tillbaks har vi valt att registrera företaget här.
Vi importerar varor från eu och icke eu länder som vi sedan fraktar direkt till 3pl i Sverige. Därifrån skeppar vi till alla nordiska länderna.
När en kund köper en vara så lägger vi på Cypriotisk moms, eftersom försäljningen sker ”här”.Vi har tittat på möjligheten att frakta varor direkt från leverantör till 3pl i Sverige, nackdelen är att vi åker på moms och tull i Sverige när varor kommer från icke eu land.
Har även läst på skatteverket om tröskelvärden och distanshandel, vilket mer förvirrar mig än ger klarhet.
Nu till min fråga…
Måste vi som utländskt företag momsregistrera oss för svensk moms och ska våra kunder i så fall betala svensk eller cypriotisk moms? (Vår försäljning överstiger tröskelvärdena)? Vi bedriver ingen verksamhet i Sverige, utan har bara lager hos 3pl.
Om vi momsregistrerar oss kan vi då dra av momsen som vi måste betala för införelse från icke eu land?
Tacksam för alla svar!
12 mars, 2013 kl. 06:21 #161531ettett2DeltagareVarför inte skriva: ”30 dagars öppet köp*.”
Och längst ner på sidan lr där det passar in, under i finstilt?
” *= tillerkningsvaror omfattas inte av öppet köp, för er info se köpvilkor.”
Så har handel jobbat så länge jag kan minnas.
Lycka till!
-
FörfattareInlägg