Forumsvar skapade

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #122822
    Erme
    Deltagare

    Jag har tagit kontakt med ett tiotal för att be dem berätta lite mer om vad de kan göra för mig och till vilken kostnad. Har ni tips på sådant att fråga om och ta i beaktande vid val av logistikpartner?

    #122528
    Erme
    Deltagare

    Ja, jag vill ha allt :)

    Har varit på din blogg tidigare. Den är bra och informativ.

    #122407
    Erme
    Deltagare

    Både start och drift är intressant. Jag undersöker för tillfället affärssystem, plattform, leverantörer, betalväxlar och bokföring. Marknadsföring och liknande är naturligtvis intressant men för mig är det viktigast med kärnverksamheten, driften av butiken. Vilka är de fasta och rörliga delarna. Hur hänger dessa ihop och vad behöver jag för att maskineriet ska löpa smidigt.

    #122398
    Erme
    Deltagare

    Tack för era svar. Google Keyword har jag använt mig av och fått en bra uppfattning kring antalet sökningar samt kunnat avläsa hur dessa sker cykliskt. Questprovider låter som en bra idé och där kan jag dessutom när jag anser mig fått tillräckligt med svar välja att inte betala för den överkjutande informationen. Facebook är en god idé, däremot vill jag inte koppla undersökningen till eget facebook-konto då jag gärna skiljer på företag och person. Har ni förslag på hur detta kan göras?

    #122388
    Erme
    Deltagare

    Tack för ditt svar Parvelito.

    Jag funderar även över bolagsformen. Det är väl varken skattemässigt eller sett till ansvaret motiverbart att ha en enskild firma istället för säg ett HB eller AB. Antar att bolagsform även påverkar trovärdighet gentemot kund, möjligheterna att förhandla om priser med leverantörer av varor och tjänster etc. Finns det något speciellt att tänka på när det handlar om E-handel och bolagsform eller är det att betrakta som vilken verksamhet som helst?

    #122385
    Erme
    Deltagare

    Tack för svar.

    En av anledningarna till att jag ser till Starweb är att det är översiktligt för mig som helt ny i E-handeln. Det är relativt billigt (av vad jag förstår) att starta upp med en färdig plattform istället för att köpa en helt ny. I vilket fall går det ju att, om affärerna går bra, låta bygga en egen från grunden vid sidan om och byta efter en tid. Vad jag oroar mig lite över är det jag hör om supporten. Jag har själv kontaktat dem för att höra om de kan göra relativt små ändringar med html, CSS osv, men blivit rekommenderad att vända mig till någon av deras partners som utför detta till en kostnad av X kr. Jag får intrycket av att de kanske bara står för plattform och kopplingar och att all design och förändring läggs på entreprenad hos andra. Vet ni om detta är regel snarare än undantag då man ser till dem som säljer plattform?

    Hälsningar,

    Erik

    #122037
    Erme
    Deltagare

    Hej!

    En sak du kan tänka på är att ändra din kontaktmejl till en innehållandes LekOutlet. En hotmailadress är mindre bra.

    Lycka till!

Visar 7 inlägg - 1 till 7 (av 7 totalt)