Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 maj, 2018 kl. 09:17 #185295Erik_solvdDeltagare
Kan du på något sätt göra x antal testordrar och se i orderbekräftelsen (gissar jag på) att er analyticskod kommer med där, och om den inte är det. Så hitta felet varför?
19 maj, 2018 kl. 12:17 #185291Erik_solvdDeltagareJag skulle absolut inte välja shopify för en svensk affär, och inte heller annat än för dropshipping av vissa varor, eller att bara testa gratisversionen!
Ska man ha en riktig affär blir det väldigt dyrt, eftersom alla appar man behöver för att driva en riktig butik kostar pengar varje månad. Appar som är helt gratis i WooCommerce t.ex.
Transaktionsavgifterna är också en stor grej varför man inte ska välja Shopify med.
16 maj, 2018 kl. 10:45 #185276Erik_solvdDeltagareJag har kopplat ihop flera shoppar med Fortnox och DHL multishipping. Det fungerar utan problem. Det är inte ett flöde av data, som kan ”gå fel” när de skickas till båda parter. Utan parterna hämtar data var för sig ifrån ditt WooCommerce system
Undrar du fler saker är det bara att maila eller ringa
15 maj, 2018 kl. 06:07 #176214Erik_solvdDeltagareJag skulle kollat på WooCommerce och importerat produkter via textfilen.
Behöver du ha olika format på textfilen med produkter och varför i så fall?WooCommerce är helt gratis, så bara webhosten som kostar.
15 maj, 2018 kl. 06:01 #176213Erik_solvdDeltagare@loppis 92131 wrote:
Tjena Erik!
Jo, att gränssnitten är horribla håller jag med om. Skulle vilja påstå att både joomla och virtuemart riktar sig till webnördar, snarare än gemene man som enbart behöver en smidigt shop…
Virtuemart är osmidigt och fult och ”inlärningskurvan” är helt enorm men flexibiliteten är svårslagen, enda begränsningen är ens egna kreativitet
Haha. Då håller vi nog med varandra
Anser du att det har några fördelar över WooCommerce? WooCommerce har ju inte fula gränssnitt, men också en otrolig flexibilitet!13 maj, 2018 kl. 14:26 #176347Erik_solvdDeltagareDet kan du lätt göra i WooCommerce bl.a.
Finns även många alternativ för hur man vill dela upp B2B och B2C, eller vad man vill att sina B2B kunder ska göra.13 maj, 2018 kl. 14:19 #176346Erik_solvdDeltagareJag hade inte valt det. Om du måste hyra in dig på en plattform så hade jag valt TextTalk eller Quickbutik. Men det blir billigare i längden att sätta upp en egen shop som du äger 100% själv, via t.ex WooCommerce.
13 maj, 2018 kl. 14:13 #176374Erik_solvdDeltagare@loppis 91733 wrote:
Inget fel på Joomla + Virtuemart . Vilka betalmoduler saknar du? Finns ju Klarna, Certitrade, Payson… Swish och Förskottsbetalning till bankgiro kan man lägga in så att swishnummer / bankgironr visas för kunden efter checkout… så får man hålla lite koll på kontot bara [emoji14]
Jag håller inte riktigt med här!
Tycker varken Joomla eller Virtuemart hänger med i utvecklingen i jämförelse med deras konkurrenter. Får ont i ögonen när man kollar på deras gränssnitt och designen på deras butiker13 maj, 2018 kl. 14:08 #185031Erik_solvdDeltagare@info 91707 wrote:
Letar också efter en bra och lättskött plattform (är rena djungeln där ute) LiteCart verkar OK men vad kostar den? Kan inte hitta det någonstans.
Kolla på WooCommerce. Gratis är gött. Enkelt att sätta upp och har all skalbarhet man behöver.
13 maj, 2018 kl. 13:56 #185245Erik_solvdDeltagareI woocommerce hade man kunnat göra 2 varianter av produkten. En för köp med ett pris, och en annan för att ”hyra ut”, för ett lägre pris. I kassan kan man ha en lösning för att kunden ska välja uthyrningsdatum eller liknande.
-
FörfattareInlägg