Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
7 april, 2013 kl. 18:13 #162575EleashDeltagare
@Rob 63131 wrote:
Jag har reklamerat 51 försändelser som lämnats ut i februari och mars som jag inte fått pengar för än. Undrar om detta är Postens sätt att försöka få oss att sluta använda tjänsten.
Oj!
51 försändelser?!
Då ligger man i lä.Posten är just nu skyldig mig: 15600:- för postförskott som hämtats ut.
Det äldsta är från 15/3Börjar bli rätt så kännbart.
Undrar om posten skulle få eld i baken om Ellos och HM upptäckte att det saknas lite pluring?
För Ellos och HM gäller det kanske inte överlevnad utan Räntepengar.
7 april, 2013 kl. 13:12 #162571EleashDeltagareJa det förstås. Men varken klarna eller någon annan av de aktörerna vill ha någonting med oss att göra. Att ha en betalningsanmärkning är som att ha både pest och kolera samtidigt.
Däremot kan bankerna vara hur slarviga som helst. Skattebetalarna går in och täcker deras kreditförluster, utan att blinka. Och de får fortsätta som om inget hade hänt.
Ingen långtidsbevakning där inte, inte ens korttidsbevakning. Så fort bankerna börjar gå lite plus, så delar de ut bonusar till sina anställda.Micael
6 april, 2013 kl. 16:50 #162555EleashDeltagare@Dan 63109 wrote:
Varför? Postförskott är inte säkert för kunderna.
De flesta tror jag är fortfarande rädda för banköverföring och kortbetalning.
Speciellt när det gäller lite dyrare varor, från någon liten sajt.
Micael6 april, 2013 kl. 16:47 #162554EleashDeltagareFörövrigt kan sägas att antalet reklamationer posten fått in, har ökat med 400% de senaste två månaderna.
Bara de två sista veckorna hade de fått in 400st reklamationer.Har skickat med postförskott i 10 år. Fram till dessa två senaste månaderna har jag fått reklamera 3 ggr. De senate två månaderna har jag reklamerat mer än de senaste 10 åren.
Något skumt?6 april, 2013 kl. 16:39 #162552EleashDeltagarebilligaste varan i webshoppen kostar 800:-. Medelbeställningen: 2800:-
Känns som om man måste kunna erbjuda postförskott.Micael
6 april, 2013 kl. 14:46 #162549EleashDeltagareHej är en liten handlare. Skickar ca 40 postförskott per månad. Den senaste månaderna har jag haft väldiga problem att få betalt av posten för de postförskott som kunden har hämtat ut. I något fall har det tagit 3 veckor innan pluringen hamnat på kontot. Har gjort mängder av reklamationer, den äldsta är från 15/3-13 idag är det 6/4-13. Den reklamationen har posten inte ens påbörjat, trots att de skall ta upp ett ärende inom 10 dagar, samt löst inom 30 dar.
Svaret man får från deras kundtjänst är att avvakta.
Inte så lätt när man huvudsakligen importerar från annat land. D.v.s alla varor skall betalas i förskott.De där 21 tusen som posten sitter på, börjar man faktiskt sakna nu.
För övrigt kan jag säga att posten har flyttat (avdelningen som handhar reklamationer m.m.) till: INDIEN Känns ju nära!
Micael
-
FörfattareInlägg