Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
21 januari, 2013 kl. 14:28 #158571EdmanDeltagare
@Prix 59158 wrote:
Tack för hjälpen!
Jag kan tillägga att vi också använder oss av dessa etiketter i en Zebra GK420D. Jag höll på att slita mitt hår då den vägrade skriva ut mer än på halva etiketten, men efter ett par timmars försök så kryssade jag till sist i ”180 graders utskrift” under skrivarinställningarna och då blev etiketterna helt enligt förväntningarna.
21 januari, 2013 kl. 13:48 #158567EdmanDeltagare@Rikard 59082 wrote:
Av ren nyfikenhet, Applog skriver att de debiterar frakt 99 kr + moms per kolli. Hur många kolli får man betala för om man beställer skrivare + fraktetiketter?
Jag tror faktiskt inte att vi blev debiterade någon frakt alls.
16 januari, 2013 kl. 18:41 #158414EdmanDeltagareHåller just nu på att (nästan) riva mitt hår över just det här med de mindre etiketterna. Jag har ändrat storleken i Pacsoft online och även kontrollerat skrivarens etikettinställning så att allt är korrekt.
Ändå skriver Zebran ut etiketter som täcker drygt halva etiketten i höjd. Problemet är att allt inte kommer med. Om man kikar på den första bilden som Joel postade så klipper vår skrivare etiketten precis under strecket där det står REK, d.v.s vi får inte med streckkoden.
Jag provade då att justera marginalerna och lyckades precis få med streckkod samt det kolli-id som står under, men då kapar den strax ovanför kundens namn så vår avsändardel samt postens logga och texten ”Varubrev” kommer inte med.
Någon som har en aning om vad som kan vara fel? Trodde att allt bara skulle rulla på snart man valt rätt etikettstorlek i Pacsoft. Provar vi utskrifter från exempelvis Word och andra program så märker vi av samma sak, den skriver helt enkelt inte ut över en viss gräns på etiketten.
Mycket(!) tacksam för all hjälp som kan tänkas!
15 januari, 2013 kl. 22:16 #158381EdmanDeltagareTack för tipsen! Vi beställde dock en Zebra tillsammans med en rejäl laddning 102*76mm etiketter från Applog och fick hem allt idag. Har bara hunnit sätta upp printern och se så att den fungerar men räknar med att den kommer tjänstgöra hårt de närmsta åren.
8 januari, 2013 kl. 20:25 #158132EdmanDeltagareEfter att ha läst en tråd där det förklarades att köp av en GK420D MED dispenser inte kräver att man använder den kan tråden låsas
3 januari, 2013 kl. 11:34 #157897EdmanDeltagare@shavingroom 58480 wrote:
Om ett varubrev delas ut direkt i brevlådan är det enda som syns i spårningen nåt hopp på någon terminal. Däremot om det är skrymmande och hamnar på utlämningsställe kommer det synas i spårningen.
Kan då kunden hävda att de inte har mottagit brevet ifall det kommer direkt i brevlådan? Det är en rätt kritisk punkt och anledningen till att man betalar för spårbart.
3 januari, 2013 kl. 11:13 #157890EdmanDeltagare@shavingroom 58472 wrote:
Semi-spårbart.
Men återigen, skicka lätt har ju ingen legkoll så juridiskt spelar det ingen roll även om du ser att kunden hämtar ut paketet men hävdar motsatsen.
Med semi-spårbart menas? Då hade jag fått varubrev lite om bakfoten, trodde det var spårbart på samma vis som Skicka lätt.
Fick ett varubrev hem till mig förra veckan, och måste säga att jag uppskattade sms-aviseringen om att ett brev var på väg till mig.
3 januari, 2013 kl. 10:11 #157877EdmanDeltagare@Runns.se 58462 wrote:
Ja, det ändrade de den 1:a. Men nu är sidan nere igen… Fick iallafall ut alla paket som gjordes igår.
Märker detta. Har lusläst allt om Posten varubrev nu och insett att det förmodligen kommer fungera (nästan) lika bra som Skicka direkt. Man måste lämna in breven innan kl 18 istället för kl 19, som vi gör med Skicka lätt.
I övrigt var faktiskt priserna en aning lägre och tyngd-intervallen något fler, vilket är positivt.
3 januari, 2013 kl. 09:33 #157871EdmanDeltagare@Runns.se 58456 wrote:
It´s Alive!!!
Men som befarat är vår, BY FAR, mest använda frakt för 39:- borta och nu ska vi alltså tappa 15:- per order bara för att Posten anser detta.
2 januari, 2013 kl. 12:58 #157831EdmanDeltagareStort grattis till din fina försäljning! Vi själva är relativt nöjda med tanke på att det också var vår första julhandel då vi öppnade butiken den 1/4. Vi slutade på strax under 90′ i omsättning med en konvertering på 1,6%.
Jag kan tänka mig att ett smart drag är att ha en välbemannad telefon-kundtjänst under julhandeln, framförallt ju närmre jul man hamnar. Många mail har trillat in med frågor ifall deras paket kommer hinna fram i tid om de beställer nu etc etc..
Jaja, en mycket lärorik månad och nästa år siktar vi på minst det fyrdubbla!
-
FörfattareInlägg