Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 april, 2021 kl. 00:23 #187464ducedoDeltagare
Såg nyss att min e-post, ip och lösenord finns med på en läcka från 2018 tillsammans med nära 18000 andra användare som sägs komma härifrån. Vad kom ni fram till? Är detta något vi har informerats om?
15 november, 2017 kl. 17:16 #184317ducedoDeltagare@Kodmyran 90788 wrote:
De enda som haft betalproblem i kassan har velat handla på kredit men inte varit kreditvärdiga och när man då erbjuder att de kan betala in til vårt konto så visar det sig att gör de i alla fall inte för pengar finns inte
Tack. Det är väl huvudsakligen detta jag är rädd för. Känns bara lite surt när man ser summorna på alla ofullständiga ordrar. Så nära men ändå så långt borta.
2 november, 2017 kl. 21:10 #183971ducedoDeltagareBumpar en gammal tråd men är nyfiken på att höra hur ni gör idag. Såg att flera som kommenterat gått över till Klarna Checkout vilket jag misstänker låser möjligheterna något?
Är mest nyfiken på hur ni hittar felet och erbjuder alternativ betalningsmetod när kunden redan sett vilka alternativ som finns och kanske t.o.m. testat flera. Inbillar mig att det rent av skulle bli ännu sämre om vi tog kontakt och sedan inte kan erbjuda en konkret lösning.
Har t.ex. ett fall där personen fick igenom ordern först på åttonde försöket. Personen försökte med flera varianter av sin adress, mellannamn och stavfel innan företagsnamnet slutligen ströks och Klarna godkände beställningen.
27 september, 2014 kl. 16:00 #176352ducedoDeltagareTack, misstänkte att det var så men man vet aldrig med myndigheter och lagar.
Antar att jag redan vet svaret men om fakturan skickas både digitalt och via brev. Räcker det då med den digitala versionen eller måste man även spara pappersversionen?
26 september, 2014 kl. 11:24 #176349ducedoDeltagareDrar upp ämnet igen då jag nyligen införskaffade en scanner och har börjat digitalisera alla mina dokument men inte kommit till bokföringen ännu.
Tyvärr antar jag att alla fakturor som kommer till företaget fortfarande måste sparas i pappersform men måste man även ha en upplaga av bokföringen i pappersform?
Då 9 av 10 fakturor endast kommer via mail, innebär det att jag kan spara dessa i den digitala bokföringen och endast sätta ’fysiska brev’ i pärmar eller måste jag skriva ut allting och fortsätta föra en identisk pappersversion av bokföringen?
2 juni, 2012 kl. 09:15 #146816ducedoDeltagareKonsumentverket har följande stycke (från Google cache, otillgängligt p.g.a. ny sajt):
Det är förbjudet att skicka e-postreklam till någon som inte har beställt den. Obeställd e-postreklam kallas i dagligt tal för skräppost eller spam.
Lagen gäller inte all skräppost, utan bara meddelanden med ett kommersiellt syfte. Opinionsbildning, upplysningar och liknande budskap räknas inte som skräppost. Det är förbjudet att skicka obeställd e-postreklam till privatpersoner och enskilda firmor, men inte till aktiebolag, stiftelser och andra juridiska personer. Liknande regler gäller inom hela EU, både för e-postreklam, reklam via fax, sms, mms och automatiska uppringningar.
Här är en PDF med etiska regler från SWEDMA: Länk
2 juni, 2012 kl. 09:09 #146815ducedoDeltagareSmidigast vore troligtvis att titta på konkurrenterna för att se vilka märken de har i XS / XXXL för att sedan söka leverantörer av märket eller helt enkelt vända sig direkt till tillverkaren för att fråga vem som sköter distributionen i Europa.
Old Navy har t.ex. från XS till XXL (ej XXXL).
31 maj, 2012 kl. 19:09 #146743ducedoDeltagare@Magento 46047 wrote:
Vad menar du med integration till nuvarande system?
Tänker då på t.ex. lagersaldo, pris och liknande. Vet inte hur det nuvarande affärssystemet ser ut och tvivlar på att det är aktuellt att koppla samman i dagsläget men det skadar inte att tänka på framtiden.
Förutsätter att det måste programmeras en unik koppling men eftersom PalMik tog upp det så tänkte jag passa på och höra.
31 maj, 2012 kl. 18:51 #146741ducedoDeltagarePå er låter det som att båda är felfria. Om jag istället frågar varför ni inte valde det andra då?
@PalMik 46034 wrote:
Ska de absolut ha en open source lösning så hade jag nog kört på Magento framför Prestashop och skippat Magentos community version till fördel för deras enterprise versioner som är betydligt mer vältestade. Detta då det låter som de är ett större mindre företag som nog måste ha en mkt bra integration mot befintligt affärssystem och kanske det är mest b2b kunder som kommer använda butiken direkt efter launch ändå ..
Som jag förstått så handlar det bara om smärre skillnader utöver support, träning, konsultservice och flera licenser?
På tal om integration med nuvarande system – finns det något hyfsat stöd för detta i plattformarna eller handlar det om att bygga ett avancerat system själv då?
@PalMik 46034 wrote:
Men som jag ofta skriver om Magento, räkna med att det kommer kosta nåra spänn
Intressant. Hittills har jag inte kommit på några direkta utgifter utöver en tänkbar integration i framtiden. Vad är det som brukar kosta?
31 maj, 2012 kl. 13:09 #146718ducedoDeltagareBumpar denna tråden eftersom jag har exakt samma frågeställning.
Har fått i uppdrag att plocka fram en e-butik åt ett existerande företag (20+ anställda) som idag enbart säljer i butik. Känner därför att min tidigare WordPress-lösning inte är optimalt och utifrån vad jag kan se så står valet mellan Prestashop och Magento.
– Utvecklas båda för fullt fortfarande?
– Finns det några stora nackdelar i respektive system?
– Vitala funktioner som saknas?
– Varför valde du det ena framför det andra?
– Finns det bra möjlighet att beställa ett specifikt plugin för svenska marknaden?
– Hur är hastigheten i systemen nuförtiden?Alla tankar, råd och erfarenheter om de olika plattformarna rekommenderas.
-
FörfattareInlägg