Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 105 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #173850
    dstrombe
    Deltagare

    Ja du, ingen av de sidorna ger ens utslag på similarweb eller alexa. i Sthlm har de 10 annonser för igår.

    Får man det gratis så why not, annars förstår jag inte riktigt poängen…

    #179553
    dstrombe
    Deltagare

    Jag är nog med Pete här.

    För det första så står det att det är en annons högst upp vilket jag såg direkt första gången.

    För det andra så är detta väldigt likt de annonser som de flesta mediehus kör. T.ex. aftonbladet, DI osv. En rätt så vanlig typ av annons helt enkelt.

    Kring det här att man inte vet vad som händer när man klickar är ju själva grejen och tycker själv det känns som ett genomtänkt sätt att av Klarna att visa hur enkelt det är med KCO.

    #179550
    dstrombe
    Deltagare

    Tycker din sida såg riktigt bra ut!

    Det jag tänkte på direkt är:

    En kategori för presenttips (hade du redan)

    lagersaldo, eller förtydligande att alla varor finns i lager

    var noga med sista orderdatum/tid för att du ska hinna leverera inför jul när det närmar sig

    Du lär säkerligen se högre trafik under julförsäljningen, se till att hålla nere abandoned cart rates så mycket som möjligt t.ex. genom abandoned cart emails och retargeting/remarketing.

    #177816
    dstrombe
    Deltagare

    Hej Daniel,

    Det är svårt att säga exakt vad som passar bäst för varje shop, utan oavsett vad för rekommendationer du får från oss/andra så se till att testa det.

    Rent generellt så brukar vi rekommendera, något/allt av följande:

    Startsida:
    Browsing history – senaste klickade varorna
    Personliga rekommendationer – produkter som besökaren ej har sett som bör vara av intresse baserat på deras tidigare besök
    Topplistor – Antingen en generell eller för flera olika kategorier eller båda
    Realista – Lista med reavaror
    Cart page cross-sellers – Om en besökare kommer tillbaka och det finns en sparad varukorg så är rekommendationer baserat på innehållet oftast aktuellt

    Kategorisida:
    Topplista – Topplista för kategorin, med/utan prisfiltrering/varumärke t.ex.
    Browsing history – senaste klickade varorna

    Produktsida:
    Cross-selling – Visa produkter som går bra/köps ofta tillsammans med produkten de tittar på
    Up-selling – Visa alternativa produkter till den de tittar på, gärna med en prisfiltrering
    Topplista – Topplista för kategorin, med/utan prisfiltrering/varumärke t.ex.
    Browsing history – senaste klickade varorna

    Kassan:
    Cross-selling – Produkter som går bra/köps ofta med det som ligger i varukorgen
    Browsing history – senaste klickade varorna
    Realista – Lista med reavaror
    Free shipping – Om din shop har en fri frakt gräns så kan Nosto rekommendera produkter som ligger precis över den summa som fattas för att de ska vara kvalificerade för fri frakt

    Sök:
    Mest populära produkterna för sökord ”X”. Denna konverterar extremt väl, speciellt för shoppar som bara använder plattformens egna sökmotor. Den kan rätta felstavningar, synonymer m.m. Se t.ex. här: Search results for: ’lebrawn james’ | Flight Club
    Obs! Nosto visar de mest klickade/köpta baserat på sökorden, dvs första gången de söker så visar vi inga recs, 2a gången har vi en gissning, 100e gången har vi rätt så bra koll vad besökaren är ute efter.

    404: (handlar framför allt om att kunden inte ska lämna sidan omedelbart)
    Browsing history – senaste klickade varorna
    Personliga rekommendationer – produkter som besökaren ej har sett som bör vara av intresse baserat på deras tidigare besök
    Topplistor – Antingen en generell eller för flera olika kategorier eller båda
    Realista – Lista med reavaror

    Emails:
    Abandoned cart – Skickas ut av Nosto inom x minuter (ehandlaren bestämmer själv) och de designar även mailen själva.

    Övrigt:
    Sen kan vi göra mycket annat som t.ex; fler triggered emails, personliga rekommendationer till nyhetsbrev, content till sidor som bloggar osv.

    Men som sagt, man får alltid göra en avvägning. Vad för funktionalitet har plattformen, hur mycket produkter har man i shoppen m.m..

    Självklart ska du A/B testa och dra dina egna slutsatser och något vi uppmuntrar men man ska också vara försiktig med att dra för stora slutsatser från det, både positivt och negativa. Denna bloggpost är rätt så bra:
    How Optimizely (Almost) Got Me Fired – SumAll

    Har du några specifika frågor så skicka oss ett email så hjälper vi gärna till!

    #176813
    dstrombe
    Deltagare

    Hmm… Har inte Svea allt detta?

    #176811
    dstrombe
    Deltagare

    Fast Tretti betalar knappast 15% i avgift. =)

    #176789
    dstrombe
    Deltagare

    Vem tog hem det? Tror jag skulle kunna få med mig lite kollegor på det här. :)

    #176788
    dstrombe
    Deltagare

    Jetshop är nog en av de största även till antal butiker med tanke på deras starka fokus på små till mellanstora ehandlare.

    Annars så var det inga stora nyheter. Trodde nog Hybris skulle vara större med tanke på hur många kunder de har, men mycket av arbetet för Hybris hamnar hos deras partners.

    Riktigt kul även att Enferno är på gång, hört mycket positivt om den plattformen och den ska skilja sig lite från resten. Mycket kunniga personer bakom den också.

    #176765
    dstrombe
    Deltagare

    Svarat, lycka till.

    #175931
    dstrombe
    Deltagare

    Man brukar kunna ha ett avtal per företag, men det är viktigt att betalningsförmedlaren känner till alla adresser man säljer i från.

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 105 totalt)