Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
10 december, 2013 kl. 23:05 #171044DotteDeltagare
Försöker komma på problem som kan uppstå. Med förskott menar jag då, att kunden manuellt sätter in pengar på vårat BG.
Vad skulle det kunna tänkas finnas för risker där?
7 december, 2013 kl. 22:16 #170920DotteDeltagareVarför inte alla på en gång? Hur länge ska man vänta? Ska man ta 1 i taget eller hur rekommenderar du?
11 juni, 2013 kl. 08:43 #164935DotteDeltagare@Parvelito 65760 wrote:
Det är OK att sälja returer, det gör många ehandelsföretag. Det är svårt för privatpersoner att hitta billiga frakter, så de är ofta tacksamma över om det finns ett enkelt och något så när rimligt prissatt sätt att returnera saker med.
Sedan förstår jag problemet med pallfrakter. Där får man försöka få kunden och transportföretaget att göra upp om hur det skall hämtas upp. Din roll i det hela är att maila över en frakthandling till kunden, och kontaktuppgifter till transportföretaget. Det är bra om det är samma företag som levererar som också skall hämta, då finns det lite hopp om att det rent av är samma bil/chaufför som hämtar, och det brukar underlätta om det är trångt, svårt att hitta etc.
Hej Parvelito
Jag försöker komma på en bra lösning till hur man ska ta betalt för den här tjänsten.
Ska man skicka en faktura efter att returen är klar. Faktura med 14 dagars frist.
Eller ska man skicka en faktura efter att kunden har bekräftat att han/hon vill använda våran returtjänst? Man skickar fraktsedeln till kunden efter att fakturan är betald.
10 juni, 2013 kl. 12:29 #164913DotteDeltagare@Prix 65761 wrote:
Du kan dock inte tvinga kunden att välja alternativet Ni erbjuder.
Antar att det bara är och erbjuda följande:
1. Kunden ordnar det hela själv
2. Vi ordnar det till ett fast pris.
Är det något annat som behövs?
9 juni, 2013 kl. 14:55 #164889DotteDeltagare@Parvelito 65751 wrote:
Du kan ju erbjuda att sälja en returfrakt till kunden för x kr, om de inte hittar något billigare själv. Det är bra om det framgår hyfsat synligt i shopen vad en returfrakt kostar, så att kunden i vart fall inte behöver returnera något för att de glömde mäta eller vad som nu är viktigt att kontrollera.
Hej Parvelito
Tack för ditt svar.
Är det ”ok” att sälja en retur vid ångerrätt? Skulle jag sätta ett fast pris på en retur så är det 950 kr inklusive moms. Billigaste varan vi säljer kostar ca 9000 kr och dyraste ca 40000 kr.
Summan 950 kr i vårt sammanhang är alltså inte överdrivet dyrt. Men kan man ha ett fast pris på en retur vid ångerrätt?
Exempel 1: ”Vi ordnar returen till ett fast pris på 950 kr inklusive moms”
Exempel 2: Transporten ordnas självmant av kund. Bokning samt returkostnad täcks av kund.
Det jag undrar över är om vi nu ska ordna returen. Hur får man till en lyckad upphämtning? d.v.s kunden är hemma vid transportörens ankomst?
Tack på förhand.
20 oktober, 2012 kl. 04:55 #154173DotteDeltagareNågon som har lite feedback angående Jetshop? Jetshop vs Nordiskehandel?
19 oktober, 2012 kl. 15:22 #154137DotteDeltagare@Magento 54198 wrote:
Varför just Nordisk E-handel? Varför inte Jetshop, Textalk, Wikinggruppen, Kodmyran, Talex etc.?
Har inte bestämmt mig ännu. Forskar runt i denna enorma jungel innan jag bestämmer mig för ett företag som jag ska lägga min ”framtid” hos hehe.
18 oktober, 2012 kl. 15:57 #154043DotteDeltagareTack för svaren! Funderar på att kanske använda mig av Nordiskehandel, vill ändå ha en ordentlig sida fast den ska vara ”enkel”
Någon som har erfarenhet av Nordiskehandel samt deras e-handel?
15 augusti, 2012 kl. 16:19 #150390DotteDeltagareOk tack Knös! Någon som har feedback ang Prestashop hos Prestaworks?
Även Nordiskehandel, några att samarbeta med?
2 augusti, 2012 kl. 09:05 #149712DotteDeltagare@FredrikGust 49313 wrote:
Vi håller på att byta betallösningar och jag har länge velat mellan olika och väljer mellan Payer, Dibs och Samport. Alla har sina fördelar och nackdelar. Det som jag gillar med Payer är att de har Internetbankbetalning för två av de stora bankerna.
Det man också bör ta in i beräkningen är hur lång tid efter genomfört köp som pengarna betalas ut till ditt konto. Vissa leverantörer håller på kortbetalningspengarna i över 20 dagar!
Hej Fredrik, har faktiskt inte undersökt det där närmare. Vet du om DIBS gör detta? Ska prata med dem mer när det börjar närma sig uppstart.
Skulle vara kul om det fanns en lista på alla som håller inne pengarna så kan jag filtrera bort dem direkt. Kan eventuellt köpa kanske 5 dagar men absolut inte 20 dagar.
-
FörfattareInlägg