Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
16 juli, 2010 kl. 11:23 #112704Doris1Deltagare
Tror många som startar upp en butik via internet tror att allting är så enkelt och att pengar rullar in och att man lever lyckligt i alla sina dagar. Har haft butik via nätet i 4 år och vet att allt kan hända. Har man med konsumenter att göra så känns det ibland som att dom önskar att man ska försvinna och lägga ner. Det verkar som att häxjakten på e-handlare bara ökar och ökar. Alla är bedragare och bara ute för att skinna folk på pengar. Det bloggas och skrivs negativa omdöme så fort en kund blivit vad dom tycker felbehandlad. Ibland känns det som att det spelar faktiskt ingen roll hur mycket du gör för kunden så räcker det aldrig. Fast man svarar på alla mail samma dag och har kundtjänst via telefon så har man ändå dålig service. Tror att man ska vara medveten om att samhället står på konsumentens sida. Men det är klart behöver vi verkligen företag i Sverige som kan växa som kan anställa personal, nej så hög arbetslöshet som vi har så vad spelar några till för roll. Ingen som tänker så långt när dom sitter och skriver ner olika webbutiker och verkar ta för givet att det som hänt dom händer alla. Så grattis till alla dom som bara har nöjda kunder som aldrig har något strul med något.
16 juli, 2010 kl. 10:44 #112703Doris1DeltagareVerkar vara en dålig idé tycker jag. Dina kunder kommer att hitta alla möjliga förklaringar till att retunera. Speciellt om det handlar om lite dyrare produkter. Det är inte många som tycker det är jobbigt att retunera. Tänk på att ha en rejäl buffert för att kunna hantera returer. Annars får du ARN och hela Sverige emot dig och då är du ute som E-handlare.
15 juli, 2010 kl. 12:11 #112688Doris1DeltagareSäljer man kläder via internet så kommer du upp i helt andra siffror än vad som står här. Returer kan vara ett stort problem för vissa typer av e-handel. Även om man har måttabeller och bra produkter så kommer returer. Ca 30% kommer tillbaka pgr av fel storlek.
-
FörfattareInlägg