Forumsvar skapade

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #207201
    Daniel A2
    Deltagare

    Har varit i ehandelsbranchen i 19 år, multiple exits för bolag jag startat och skalat från 0, bootstrapped.

    (Någon mer som kommer ihåg the early days då man kunder köpa en av de 3 fixed positions på google first page för 80k/ Month, eller left side google mail links för 50k per month fixed, 20x-30x roas,  the good old times 🙂 )

    Mest varit verksam som COO och CMO under alla år-

    Spenderat mycket tid i Kina for sourcing och qc in the early days.

    Har marketing och conversionrate optimization som specialitet, funnels building och CVR, CAC samt ROAS optimization.

    Konsultar mest just nu inom ovan.

    Hjälper gärna till på forumet, om någon vill ha tips eller råd.

    Kanske fyller på detta med lite mer details vid något tillfälle.

    #207200
    Daniel A2
    Deltagare

    Ett tips är att INTE använda en byrå för detta.

    Om du inte har stenkoll själv på dina metrics och hur det fungerar, så är risken stor att du kommer spendera mer än nödvändigt.

    Något som sällan fungerar är owner lead ecommerce företag, som lägger allting på en byrå då de inte har stenkoll själv på optimization, funnels och metrics.

    CPA, CAC är det som mest dikterar din operational margin eftersom du kommer spendera 25  till 50% av revenue pa CPA, en byrå har deras arvode som primära goal,  du har ett så lågt CPA som möjligt. Byrå och du som owner är sällan aligned i end goal.

    Dessutom om en byrår ser något som fungerar, så blir detta known knowledge eftersom detta kommer spridas.

    Försök bygga detta inhouse, mycket smartare, mycket mer effektivt, och billigare in the long run, by far.

    Har gjort detta i 19 år som CMO, så har rätt bra koll.

     

    #207199
    Daniel A2
    Deltagare

    Hej, Såg denna post, brukar normalt inte hänga här.

    Har varit i ehandelsbranchen i 19 år, multiple exits för bolag jag startat och skalat från 0, bootstrapped.

    Mest varit verksam som COO och CMO under alla år-

    Spenderat mycket tid i Kina for sourcing och qc in the early days.

    Har marketing och conversionrate optimization som specialitet, funnels building och CVR, CAC samt ROAS optimization.

    Konsultar mest just nu inom ovan.

    Hjälper gärna till om någon vill ha tips eller råd.

     

    Mvh

    Daniel

     

     

Visar 3 inlägg - 1 till 3 (av 3 totalt)