Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
22 januari, 2024 kl. 22:02 #204568DanielDeltagare
Oklart hur pass liten men jag vill ge ett förslag om Quick Butiks billigaste lösning.
29 maj, 2023 kl. 11:13 #202316DanielDeltagareIntressant, kontakta mig -Du har ett meddelande.
27 mars, 2023 kl. 11:10 #201280DanielDeltagareSyftet är att ITNE lagerhålla (inte mer än smågrejer på sin höjd) och skicka direkt till kund med mål att även returer kan skicka tillbaka till lev.
Om inte annat så kan ”returlager/hantering” var aktuellt.
13 mars, 2023 kl. 13:41 #201073DanielDeltagare<p style=”text-align: left;”>Tack, kollade med de och har ett ärende där i detta nu och om det i slutändan går igenom till fullo har jag fått en bra deal.</p>
<p style=”text-align: left;”>Tack igen.</p>31 december, 2022 kl. 02:15 #200091DanielDeltagare1. Ingen sådan info har jag fått, jag har upp till 5 arbetsdagar.
2. Nej det är inte möjligt.
3. Ja, det går förmodligen lite enklare med en sådan omsättning…. de är dock inte så tillmötesgående vid uppstarts/- nya företag. Försökt få SVEA åt kunder x antal ggr. Men det har slutat med att de landat med annan lösning.29 december, 2022 kl. 11:33 #200087DanielDeltagareJag vill tror det beror på fall till fall, i mitt case så:
- Snabb utbetalning (1-3 dagar)? Nej.
- Funktion för att skapa betallänkar… Nej
- Låg transaktionsavgift, under 2%… Nej
14 december, 2022 kl. 22:01 #199917DanielDeltagareDe uppfyllde bara 1 av punkterna tyvärr.
7 december, 2022 kl. 21:54 #199862DanielDeltagareRek. Quickbutik.
12 november, 2022 kl. 17:35 #199517DanielDeltagareFöretaget behöver inte ersätta dig för ursprungsfrakten
Om anledningen till returen är att KUND inte är nöjd med varan eller annars inte vill ha den behöver företaget inte återbetala ursprungsfrakten till KUND.
Att KUND inte vill ha varan fråntar inte det faktum att en leverans av varan har företagits och det har varit några problem med själva frakten i sig. Frakten är en tjänst som ska hållas skild från varan.
KUND har därför som utgångspunkt inte rätt att återfå pengarna för ursprungsfrakten, men däremot för varan i sig om KUND inte vill ha den (2 kap. 14 § första stycket DAL).
Om KUND däremot skickar tillbaka varan på grund av att den är defekt, inte motsvarar beskrivningen eller ett liknande fel på näringsidkarens sida ska KUND givetvis bli kompenserad även för ursprungsfrakten.
Är det däremot så att KUND har skickat tillbaka varan på grund av ett fel som beror på näringsidkaren bör KUND i första hand kontakta företagets kundtjänst och meddela att de är skyldiga att återbetala även för ursprungsfrakten. Vid reklamation bör alltid kontakt tas med företagets kundtjänst innan det att man returnerar varan.
3 maj, 2022 kl. 00:22 #197234DanielDeltagareFinns det fler av er men som inte riktigt känner att ni vill gå ut med det riktigt så maila gärna på da.jkpg@gmail.com eller connecta med mig på Facbook, etc…. https://tinyurl.com/we5whjmt
- Snabb utbetalning (1-3 dagar)? Nej.
-
FörfattareInlägg