Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
5 april, 2012 kl. 10:45 #141560DaggpunktenDeltagare
@Bulbs.se 39645 wrote:
B
Vi tar gärna emot tips om vad ni har för bra marknadsföringskanaler mot kvinnor i villor och lantbruksfastigheter i alla åldrar. Bortsett från Blocket – går våra affärer strålande.
Gå med i KöpGuiden i Vi i Villa. Den genererar bra med trafik och köpare till oss i alla fall.
5 april, 2012 kl. 10:43 #141559DaggpunktenDeltagareJo men visst, blev också uppringd. Visst låter det lockande.
Funderade länge och väl på detta och vi valde att i stället satsa våra surt förvärvade pengar på marknadsföring via en smalare kanal för att verkligen nå de kunder vi vill nå.
Aftonbladet når många och brett, varav kanske bara någon enstaka procent är intresserade av våra varor. Vi kalkylerade och ansåg att det inte skulle bära sig i slutändan för oss.5 april, 2012 kl. 09:51 #141551DaggpunktenDeltagareJamen, rik tror jag nog inte att jag blir på detta, ser däremot en möjlighet att serva denna kund och i nuläget utöka mitt bastu-nätverk.
I längden tror jag det kan skapa affärer för andra produkter som jag funderar på att ta fram i egen regi.Det är då ett annat dilemma
Tack för snabbt svar igen Greger!!
5 april, 2012 kl. 09:07 #141545DaggpunktenDeltagarevi fortsätter tråden…lite off men ändån…
jag har fått förfrågan av ett företag om att de vill köpa en av våra produkter, så att de i sin tur kan sälja dessa i sin fysiska butik.
2 dilemman:
1. Får jag sälja vidare produkten hur som helst? Jag blir ju en typ av mini-grossist? Eller skall jag vidarebefodra dem till min leverantör?
2. Hur räknar jag smartast ut ett pris som min kund skall betala? Jag har köpt in varan inom EU och skall endast betala då utgående MOMS. Hur göra med underleverantören?:confused:
2 april, 2012 kl. 07:45 #141176DaggpunktenDeltagarePinnare sedan ett par veckor (efter ehandels artikel om Pinterest).
Genererar en del trafik, främst från utlandet, men även någon enstaka svensk Pinnare.Ypperligt ställe att visa sina produkter på. Rekommenderar verklligen!
Pinterest sidan vi har heter ’Bastu är livet’ ( så klart! )
Bastu är livet (bjorkobastu) on Pinterest23 mars, 2012 kl. 09:08 #140242DaggpunktenDeltagareVåga länka, det gjorde vi och vi fick riktigt bra feedback på vår första butik vilket gjorde att vi bytte plattform och blev bara bättre! Satte in länken på feedback och kritik sidan.
Alla här är otroligt hjälpsamma och det finns inget ont i någon.Vår första kund (ej släkt eller vän) kom efter en vecka, tyvärr så var den kunden en bluff och försökte sig på en fuling. Tur att vi kollade han/henne! Sen tog det ett par dagar tills nästa kom, då var det äkta vara
Det droppar in kunder lite då och då. Ingen jämn ström, vilken vi hade föredragit, givetvis. På ett sätt passar det bra då vi kör detta vid sidan av våra ’day-jobs’.
21 mars, 2012 kl. 11:20 #139951DaggpunktenDeltagareVi kör med Prestashop, efter att initialt lanserat butiken med zen-cart. Oj oj oj där snackade vi knacka kod …..
Vi är nöjda med Prestashop med den lilla verksamheten vi har. Vi har köpt vissa nödvändiga moduler, t.ex så våra kunder kan köpa med kort och så. Vi kör med Payson, fungerar utmärkt! Och utan fasta månadavgifter!
Mycket kan man lösa genom olika funktioner i back-office med Prestashop, vilket är otroligt bra –> mindre kodknackande.
Prestashop har stor community där i princip alla frågor har ställt och nästan allt kan man hitta svar på om man skulle fastna.Det finns färdiga layouter man kan ladda ner gratis och så finns det de layouter som kostar lite. Det finns mycket snyggt både gratis och med en engångskostnad, men kolla noga versionen på layouten, annars kan det bli att ni måste ofrivilligt böja knacka kod.
Jag kan inte uttala mig om andra plattformar än Prestashop, tyvärr. Än så länge är vi nöjda med funktionalitet etc.
Lycka till vad ni än väljer!
20 mars, 2012 kl. 12:07 #139856DaggpunktenDeltagareca 45ksek med ökning hele tiden. Första lagret var på 12ksek vid start för ett år sedan.
20 mars, 2012 kl. 11:35 #139853DaggpunktenDeltagare@Rikard 38537 wrote:
Företagskontot används inte till någonting nästan. Vi har haft några som kontaktat oss om order via det kontot och då har jag kunnat svara men som kundtjänst inte direkt nödvändigt. Frågan är hur det ser ut om ett par år, då tror jag att vi bör finnas i alla kanaler för kundtjänst.
Hmm…… twitter kanal som kundtjänst. Mycket intressant tanke!
Laborerar själv med Twitterkonto i butikens räkning. Svårt att formulera budskap då jag tycker Twitter känns som en mer personligt medium än ett medium för marknadsföring. Jag skulle kategorisera Twitter just nu som en ankdamm, men det finns mycket potential där……:confused:20 mars, 2012 kl. 11:24 #139850DaggpunktenDeltagareNär ni kommer på något eller hittar en modul eller anpassning…. säg till
-
FörfattareInlägg