Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
18 februari, 2016 kl. 08:48 #180801CroonaDeltagare
@mjl 86036 wrote:
Hej,
Ni som använder er av eller har använt er av Wikinggruppen…
Jag skulle vilja få lite djupare insikter i Wikinggruppen. Hur är det att arbeta med dem? Hur fungerar deras back-end att arbeta i? Vilka kopplingar har ni och hur fungerar dessa? Löses problem på rätt sätt eller tillämpas nödlösningar? Skulle gärna vilja ta del av era upplevelser, bra som dåliga.
Tack på förhand!
Gör en testbutik så får du se hur det ser ut back-end.
Vi har bara positivt om Wikinggruppen, har haft dem sedan 2008. Problemen löses på rätt sätt, och de kan fixa i stort sett vad som helst om du har en klar idé om hur det ska vara.16 februari, 2015 kl. 11:21 #177478CroonaDeltagare@dd88 81521 wrote:
Är du intressant så kontaktar dom dig. Zalando är enklare att arbeta med, men Nelly är kanske något mer professionella.
Är Nelly något mer professionella?
12 februari, 2015 kl. 22:54 #177438CroonaDeltagareNej jag tycker inte du ska erbjuda flera fraktbolag. Det minskar din volym hos en transportör vilket leder till sämre förhandlade priser.
Alla former av undersökningar ska man ta med en nypa salt. Jag tar ingen sådan seriös förrän jag vet vem som beställt den OCH vilka frågor som har frågats.
7 januari, 2015 kl. 21:34 #160815CroonaDeltagareOm ni nu säljer nästan uteslutande till företag, varför valde ni då KCO? Avvikande leveransadress går att hantera genom att lägga till en meddelanderuta och skriva ”lämna meddelande, t.ex. avvikande leveransadress”.
Att få kommuner och liknande godkända i kreditupplysning, det tror jag inte spelar någon roll vilket bolag du använder faktiskt….Eftersom KCO inte funkar på företag så är det klart att kortbetalningen därigenom inte funkar…
30 dagar går att få men är en förhandlingsfråga och kräver lite högre avgifter.
Men eftersom du har en hel del kunder som inte blir godkända i kreditupplysning, kräver 30 dagar samt avvikande leveransadress så får du nog kolla på någon egen lösning med t.ex. Creditsafe.
7 januari, 2015 kl. 08:33 #160803CroonaDeltagareDet är väl Kosta Boda som tagit fram:)?
28 oktober, 2014 kl. 09:37 #176678CroonaDeltagare@nobynator 79774 wrote:
De sköter inkasso också, jag tycker inte priset är rimligt för att endast skicka ett mail, en pappersfaktura kan jag förstå kostat några kronor men inte mailfaktura.
Det var därför jag ville få lite feedback utav andra på detta forum, men alla verkar vara så hemliga…
Du skriver själv inte ut vilken butik det gäller men tycker andra ska dela med sig? Ok.
7 oktober, 2014 kl. 11:19 #176421CroonaDeltagare@Trocadero4 79477 wrote:
En kund köper varor för 1944 kr. Kunden får det leverat och klagar inte. Kunden har även gjort en beställning efter den första, ungefär 20 dagar efter det första köpet. Ungefär 1 månad efter det första köpet (när fakturan gått ut) får vi höra från Klarna att kunden inte vill betala. Vi säger att vi vill ha betalt. En vecka efter det kontaktar vi kunden och kunden kräver då att vi ska ge ut namnet på företaget vi köper produkter ifrån annars vill hon inte betala. Vi vill såklart inte ge ut våra inköpsvägar till någon som kan vara en konkurrent eller som kan ge våra konkurrenter informationen.
Vi säger till kunden att hon får returnera produkterna även fast returtiden har gått ut.
Kunden vägrar (Troligen har kunden redan använt produkterna och kan inte returnera dem(Förbrukningsvaror)).
Vi säger då att hon måste betala om hon inte vill returnera produkterna och vi säger till Klarna att de ska ta betalt.Klarna vägrar då ta betalt då de säger att kunden har rätt att få denna information. Vi säger att vi inte kan ge ut företagshemligheter men Klarna vägrar och säger att vi har 5 dagar på oss att blidka kunden annars måste vi stå för alla kostnader i ärendet.
Sen avrundar de med att säga att vi måste ha en mer nyanserad ton mot Klarna för att vi har varit kunder i så många år och inte borde klaga.
Hade ju hjälpt att veta vad du säljer…
Jag antar att du testat att prata med någon annan på Klarna?
4 augusti, 2014 kl. 13:52 #175693CroonaDeltagareHar för mig att man måste skicka med spårbart för att Klarna ska ta kreditrisken. Även om det låter som ett bedrägerifall så kan man nog inte göra så mycket.
4 augusti, 2014 kl. 13:11 #175690CroonaDeltagareHar ni mailat kvittensen som transportbolaget får av ombudet att paketet är uthämtat av den personen som gjort beställningen?
4 augusti, 2014 kl. 12:58 #175688CroonaDeltagare@Dottan 78570 wrote:
Har precis fått besked av Klarna att de makulerar en av våra kunders fakturor? Trotts att vi sänt varorna och kunden ej gjort någon reklamation eller hört av sig angående utebliven vara?
Vi skickade kundens vara i maj, kunden har fått upprepade betalningspåminnelser men i juli kontaktar kunden Klarna och påstår att de ej fått vara av oss. Alltså 2 månader efter order? Klarna går på kundens linje och makulerar fakturan. Trotts att kunden aldrig hört av sig till oss eller begärt någon ny vara. Vi har inte ens haft chans att spåra paketet?
Är det någon mer än vi som varit utsatt för detta? Vi har haft Klarna i 4 år och inte en enda gång någon reklamation eller liknande. Vi kommer nu säga upp Klarna i båda våra butiker och skriver ett öppet brev i media.
Trodde faktiskt att de hade lärt sig något efter förra kritiken?
Helene Karlsson
Geocachen.seHar du mailat Klarna bevis på att kund har hämtat ut paketet? Klarna brukar kontakta oss när en kund bestrider faktura, men det har alltså inte hänt er?
-
FörfattareInlägg