Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #182015
    CoffeToledo
    Deltagare

    Kan också tycka att du kan ta bort den retoriska frågan i detta sammanhang.

    ”Vi erbjuder därför dig som kund 30 dagars öppet köp. Bra va?”

    #182011
    CoffeToledo
    Deltagare

    Flickvännen tyckte också att blogdelen var bra, men att det bör vara mer som information än blogg, dvs ta bort datum och arkiv om möjligheten finns.

    Annars kul läsning!

    #182010
    CoffeToledo
    Deltagare

    Hemsidan är väldigt bra. jag gillar dock personligen inte top-bar speciellt mycket.

    Första sidan är fin, men väldigt omfattande, dvs väldigt mycket information. Det är bra samtidigt som jag gärna skulle tyckt att det kan bli för mycket.

    Annars är sidan väldigt bra, enkelt att navigera. Tycker du kan ta bort första kategorin ”beerpong” i produkter, dock kanske inte alla förstår att man kan trycka på produkter.

    Produktsidorna är riktigt bra, finns inget att påpeka.

    Samt så finns det en liten felstavning på ”Hur lång är leveranstiden” på FAQ.

    Hälsningar,
    Christofer

    #181952
    CoffeToledo
    Deltagare

    Funderar på att ha 3 betallösningar, swish, stripe och billogram. Hur låter det?

    Samt hur gör ni när ni skriver alla villkor, finns det någon bra guide? Kopierar ni andras?

    Någon som använt promikbook? Verkar smidigt, simpelt och gratis?

    Hur fungerar det när man använder DHL via pluskontot? Man skriver ut en lapp med all info på, klistrar på paketet samt bokar upphämtning, sedan väntar man på att de kommer och ger de den för hand eller använder en ”sandlåda” Är det så det fungerar?

    Tack för svar

    #181942
    CoffeToledo
    Deltagare

    Det jag skulle vilja kritisera är att man kan trycka på fliken Om oss, vilket blir lite konstigt eftersom det är en menytitel. Jag tycker dvs man skall ha Om oss som menytitel samt en Om oss knapp under också.

    #181629
    CoffeToledo
    Deltagare

    @Yvonne 87157 wrote:

    Det finns ark att köpa som man skriver ut på med sin laserskrivare tex: —
    Man kan behöva justera lite i inställningarna för utskriften i DHLs multishipping.
    Den tredelade fungerar till DHL
    Finns säkert på fler ställen att köpa.

    Åh tack för tipset! Jag antar att man inte behöver skriva ut alla 3 etiketter samtidigt utan kan skriva ut 1 i tagen på samma ark via inställningar?

    #181626
    CoffeToledo
    Deltagare

    Jo precis. Känns omständigt att klirsta ut dock. Vet att när jag skickat privat med schenker skriver man ut ett a4 papper så lägger dom in den i en mapp och klistrar på lådan. Man kan inte köpa sådana någonstans för DHL fraktsedlarna? Har en laserskrivare i svartvitt som funkar super så varför skaffa etikettskrivare till en början egentligen.

    #181591
    CoffeToledo
    Deltagare

    @Dancar 87104 wrote:

    Ska man sälja ett fåtal varor så tycker även jag att WordPress/WooCommerce är bra, ett CMS där det är mycket enkelt att jobba med content (vilket jag har hade fokuserat mycket på om jag bara sålde ett fåtal produkter).

    Gällande kostnader så kan vi väl addera bokföringssystem.

    Gällande eget swish-nummer så rekomenderar jag att starta ett företagskonto med swish-nummer istället. Exempelvis SEB har gratis första året och efterföljande år 600:-/år (tror jag) och efter ett år bör du ha råd med det får vi hoppas :). ETt företagskonto hjälper till att hålla ekonomin åtksild och ett företagsswishnummer (vilket jäkla ord…) är mycket mer seriöst än ett privat. Dessutom får du tillgång till ett eget BankGiro-nummer som du också kan ha som betalmetod om du vill.

    Jättebra, Tack för svaret. Har faktiskt kommit till insikt att jag ska ha ett företagskonto hos SEB, samt eget företagsswishnummer.

    Har också redan skapat min hemsida och håller på att designa den med plattformen wordpress / woocommerce.

    Nu är frågan, vad kostar det billigaste bokföringssystemet? Om vi bortser från egna versioner som typ excel osv.

    #181590
    CoffeToledo
    Deltagare

    @Dan 67306 wrote:

    Ja.

    Vad du betalar för moms för att anskaffa tjänster och varor är i principen irrelevant för vad du sedan tar betalt av kunden.

    Ursäkta att jag väcker en oerhört gammal tråd, men den är väldigt relevant för mig.

    Jag förstod inte riktigt ditt svar. Min fråga är, om jag skickar varor fraktfritt, dvs att jag som företag betalar frakten. Är den då momsfri? Eller ska jag också stå för momsen på frakten?

    #181576
    CoffeToledo
    Deltagare

    @DreamRooms 87093 wrote:

    Tack! Ja vi kör med WordPress och Woocommerce med drift hos Cloudways.

    Får man fråga hur stort erat webbhotell är?

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 12 totalt)