Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
31 januari, 2019 kl. 21:18 #186060clarezoeDeltagare
Quickbutik har ett verktyg som kan skapa köpvillkoren gratis.
https://quickbutik.com/verktyg/kopvillkor16 december, 2018 kl. 21:14 #185908clarezoeDeltagare@emilvxhlm 93048 wrote:
Nu är det ett tag sen samt lite större volym. Men DSV hade överlägset bäst pris på transport från Holland till Sverige, när jag tog in offerter från DHL, UPS, Bring och DSV.
Tack för svaret! Jag skickade med DSV via Sendify. Jag är ganska nöjd med transporten och priset.
22 oktober, 2018 kl. 09:10 #185739clarezoeDeltagareJo, de kan skicka dem. Jag väntar på offerten och jag vill jämföra priset också.
13 augusti, 2018 kl. 14:01 #185541clarezoeDeltagarePostar PostNords svar här i fall någon undra.
”Väljer du kredit utan fakturaunderlag så kommer frakten att faktureras på ditt kundnummer. Du får sedan en faktura av oss som du betalar.
Väljer du Frankostämpling, så behöver du frankera brevet i en frankeringsmaskin innan du lämnar in det.”Sedan frågade jag hur jag betalar frankostämping.
”Du får knappa in att det är ett REK som du ska skicka, samt vikten. Jag vet inte exakt hur det ser ut i din frankeringsmaskin.
”Vet fortfarande inte hur man betala frankostämping:confused:
13 augusti, 2018 kl. 13:54 #185540clarezoeDeltagareQuickbutik använder vi, och de är jättebra. Utvecklingen pågår helar tiden och superbra support!
8 juni, 2018 kl. 11:54 #185348clarezoeDeltagareFrån postnords hemsidan:
”Ett Varubrev får väga minst 150 gram och max 2 kg. Minsta tjocklek är 1,5 cm. Den 2 maj 2018 justerades Varubrevets maxmått för att stämma med standardstorleken på fastighetsboxar. De nya maxmåtten är längd 34 cm, bredd 24 cm och höjd 7 cm. Rullar går inte att skicka som Varubrev.”
Det fattades ett ord där jag skrev . Så ditt paket måste nå postnord varubrevs krav.Jag har skickat med både PostNord rekommenderad (varan jag säljer är tyvärr större än det som krävs för ett varubrev) och DHL avtal med EDGE.
DHLs prislistan finns på EDGE http://www.ehandel.se/edge/?offer=7. upp till 3 kg kostar 45 kr + 25%moms och 15.2% drivmedelstilllägg. Ja, det funkar utomlands.
@josef.peyre 92269 wrote:
Tack för svar!
Vad menar du med om det når postnords varubrev?
Har du någon erfarenhet av dhl + edge? Vad kostar det? Funkar det utomlands?Allt gott,
JSkickat från min iPhone med Tapatalk
8 juni, 2018 kl. 07:12 #185346clarezoeDeltagareOm dina paket når PostNords varubrev kan du skicka med det annars är DHL avtal med EDGE som gäller.
Jag är ganska ny med e-handel. Så andra förslag undrar jag också .
8 juni, 2018 kl. 07:09 #185345clarezoeDeltagare@Jimmy Öström 92262 wrote:
Har du både problem med DHL och Schenker så har du liksom inte många alternativ kvar tyvärr. DSV finns ju och posten. Vet en del stora e-handlare som har DSV men i övrigt noll erfarenhet. Postens kundtjänst är enligt mig långt ifrån bra oavsett om det är via nätet eller ett företagscenter. KUNDSERVICE borde folk lära ut till sina anställda anser jag!
Jag får nöja mig med DHL än så länge. Jag är nöjd med DHLs kundservice hittills. Schenker känner jag är big no no.
7 juni, 2018 kl. 06:17 #185340clarezoeDeltagare@Jimmy Öström 92233 wrote:
Låter oturligt att du blivit av med 2 paket av 9 skickade. Vi har ca 1 paket per 300 som försvinner. Jag har bra erfarenhet av DHL. Men sen har du Schenker med, kanske ska testa dessa?
Jag har dålig erfarenhet med Schenker. Jag själv hade paket som inte blir levererad och försenad i en vecka. Deras kundtjänst är kass.
Det andra paketet har levererats i början av veckan så nu blir det 1 av 9. Jag får avvaka lite.Tack Jimmy för dina svar!
31 maj, 2018 kl. 21:03 #185319clarezoeDeltagare@Jimmy Öström 92197 wrote:
Du måste alltid ha en underskrift på sändningslistan från chaffören. Det är tyvärr kört. Du få se det som läropengar och göra rätt nästa gång. Efter du fått underskrift så spara dessa i en pärm. Ett steg kan vara att ha låst utrymme som DHL bara har nyckel till. Detta funkar, bara skriva kontrakt med dom (DHL har dessa).
Tack! Jag har en pärm nu för chauförren att skriva på när han hämta.
Men DHL har nu tappat bort igen mitt paket men denna gången är en retur som kunden själv har lämnat till servicestället.
Så det blev 2 av 9 som de har tappat bort sedan jag började använda DHL.
Det är 😡 INTE ok. Har ni bättre lösning för att skicka varorna? Är det bara höja varupriset som gäller?
-
FörfattareInlägg