Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
17 februari, 2012 kl. 07:58 #136771CharlotteDeltagare
Nu är butiken såld !!
1 december, 2011 kl. 11:29 #131449CharlotteDeltagareTackar! Ja, jag är rätt nöjd själv… Synd att man inte kan klona sig. Men två företag och småbarn, det är för mycket.
Jag har skickar iväg några underlag, så håll tummarna. Vill verkligen att butiken skall drivas vidare, vet potentialen, och som sagt kunderna blir fler!29 november, 2011 kl. 14:31 #131280CharlotteDeltagareVisst är det så ”Tigern”. Det är precis den typ av uppmärksamhet jag vill att butiken skall få av kommande ägare. Nån som hinner ta tag i den verkliga potentialen och leva nischen fullt ut, so to speak…
Och du har rätt, kundgruppen växer. Och de är glada när dom hittar Greatestmom.29 november, 2011 kl. 10:26 #131233CharlotteDeltagareJag menar som det står. Antal konverteringar/ antal beställningar = konverteringsgrad
http://sv.wikipedia.org/wiki/KonverteringsgradNämnas bör också att googlar man på ”stora mammakläder” finns Greatestmom med i foruminläggen på rank 1 och butiken rankar 2
19 februari, 2011 kl. 12:00 #119299CharlotteDeltagareHa ha ! Uppvaktad per telefon av trevlig tjej från Klarna. Men Jan Frödén på Swea vann ändå mitt hjärta när det kom en vacker vårbukett med skämtsam meddelande Tack Jan !
Tråden har varit lärorik. Kanske inte bara för oss som är e-handlare, men kanske också för er på Swea och Klarna.
Jag blir kvar hos Swea Tillsvidare16 februari, 2011 kl. 19:22 #119121CharlotteDeltagareOj oj oj vad har jag ställt till med? Nu är nog Swea nöjda när tråden börjar svänga till attack mot Klarna. Kanske kan vänta mig att Swea-gubben skickar blommor i morgon? Ha ha..
Nåja, ändå kred till Sebastian som lämnar svar på tal med glimten i ögat!15 februari, 2011 kl. 19:52 #119056CharlotteDeltagareJo helt sant. Och VÄLDIGT svårt att veta vad som är ett acceptabelt bortfall. Om man är liten och nystartad svider alla nekade ordrar…
15 februari, 2011 kl. 19:44 #119054CharlotteDeltagareJa, precis vad jag också tänkte. Men han tänkte väl att han skulle bemöta mig personligen för att jag som kund skulle känna mig nöjd… eller ?
Nu när det gått några timmar tyckar jag att det var ett märkligt betende, nästan lite obehagligt MEN ändå ett bra samtal och han har ju rätt. Swea, Klarna och alla dem andra tar ju betalt just för detta; Att de ska spärra icke kreditvärdiga personer, för att vi e-handlare i slutändan skall få våra stålar. Så på den punkten ger jag mig!!15 februari, 2011 kl. 17:58 #119046CharlotteDeltagareTack för era svar och synpunkter. Det var precis det jag önskade. Anmärkningsvärt är dock att jag blev uppringd av en herre från Svea idag. Han lyckades inte dölja sin irritation över att jag startat den här tråden. Iofs förståeligt, det är ju dålig marknadsföring. Men till Svea försvar är det ändå fairplay att lyfta fram två av hans argument.
1. De kortbetalningar som avvisas, är det bankerna som sätter stop för och inte svea.
2. För att använda hans ord : ”De kunderna Svea stoppar vill jag ändå inte göra affärer med”. Det kanske han har rätt i.
Han har såklart en poäng i att vi betalar för att slippa tjafs.
Men, att bli uppringd efter ett inlägg i ett öppet forum..nja, det känns nog sådär..14 februari, 2011 kl. 19:22 #118985CharlotteDeltagareJa det är väldigt många. Men frågan är just om någon annan är bättre? Har inte Klarna också en kreditupplysning utan kvittens?
-
FörfattareInlägg