Forumsvar skapade

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #124131
    Charlotta
    Deltagare

    @MissM 20921 wrote:

    Det har ju visat sig att det är i detta forum man ska skriva för att få sina leverantörer/samarbetspartners att reagera så vi skriver här ett inlägg till Posten angående hur vi upplever deras kundtjänst.

    Via ert e-postformulär på posten.se får man svar efteråt att ni lovar att återkomma inom 24 timmar. Detta är ett löfte ni genomgående bryter mot oss.

    Vi har gått igenom några ärenden som vi försökt få hjälp med den senaste månaden, här kommer några exempel:

    Första mail via posten.se 31/5, svar 3/6, helt orelevant svar, läser de ens e-posten? Mailade åter samma dag, nytt svar 9/6.
    Annat mail, reklamation 9/6 svar 12/5. Lova INTE 24 timmar om ni har 72 eller mer!

    Svaren är ofta korta och orelevanta, vi får ofta en känsla att man ”skummat” igenom meddelandet och sedan hafsar till ett svar för att köpa sig ytterliggare en arbetsvecka.

    Vi upplever stora brister hos Postens kundtjänst.
    Attityden känns oengagerad och ohjälpsam. Vi kontaktar ju er för att vi har ett problem som ni åsamkat oss, vi har en kund i andra telefonen som kräver besked. Kundtjänst är mest intresserad av att ge ut ett reklamationsärende för att sedan vi ska sitta och vänta på ett besked.

    Idag fick jag ett samtal från en medarbetare där hon förklarade lite hur saker fungerar med reklamationer och hur posten jobbar med det. Jag förstår att man inte kan trolla och att posten är ett stort företag att ha att göra med men lite hjälpsamhet och engagemang av kundtjänst räknar vi med, det är ju trots allt en kundtjänst som erbjuds, inte endast en klagomur.

    Vi får även veta att det ligger faktiskt ca 300 ärende i kö innan oss, detta är helt ointressant information för oss, detta tyder endast på brister i er organisation eller fel personer på fel plats. Vi kan inte svara våra kunder att tyvärr kan vi inte hjälpa er för Posten har 300 ärende innan de ska titta på ert ärende.

    Vi använder inte Posten för att ni är det billigaste alternativet, tvärtom är ni ofta det dyraste, för detta lovar ni kvalitet, service och engagemang. Vi upplever bara det av de lokala postmedarbetarna på företagscentrum och chaufförerna.

    Frågan är om posten som alltid påstår sig ligga i framkant och vara bäst egentligen driver en kundservice eller endast en klagomur med ”jaha, det var ju tråkigt för dig” mentalitet bland medarbetarna?

    Hej MissM
    Jag kan endast beklaga att vi har haft långa svarstider på e-post under en period. Vi har haft onormalt höga volymer vilket har varit anledningen till att vi inte har hållit vårt servicemål. Att mina medarbetare uppfattas som oengagerade och ohjälpsamma är inte ok. Vi arbetar kontinuerligt med att medarbetarna ska hålla en hög kvalitet i kundmötet och jag och mina teamchefer uppskattar om vi får återkoppling om så inte sker.

    Med vänlig hälsning,
    Charlotta Forsman
    Chef Posten Kundtjänst Privat

Visar 1 inlägg (av 1 totalt)