Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2014 kl. 22:35 #177181Carl-Gustav ObergDeltagare
Mitt bästa tips är att testa dig fram och expandera annonseringen efterhand att du ser att du hittat fungerande och lönsamma uppsättningar. Börja med så relevanta och nischade sökord som möjligt så maximerar du potentialen till att hitta lönsamhet snabbt. Se till att ha spårning på plats från början, t ex via e-handelsspårning i Google Analytics kopplat till AdWords – så att du får in data om vad respektive annons och sökord leder till. Det finns massor att läsa online, längst ner här har vi samlat en del länkar och inlägg på ämnet: Google AdWords – Be Better Online
11 augusti, 2014 kl. 10:45 #175808Carl-Gustav ObergDeltagareTack för er feedback och kul att det uppskattas!
Runns.se – det låter märkligt, alla körningar från i förrgår och i går har lyckats så du bör nu ha data från idag eller som senast från igår. Gäller det domänen runns.se? Vilket sökord? PM:a gärna så ser jag till att vi undersöker det!
Vår plattform kontrollerar placeringarna direkt vid registrering samt sedan varje dag, på grund av högt inflöde med nyregistreringar just nu (och att vi inte hunnit expandera kapaciteten snabbare än) kan det ta några minuter att få de första rapporterna just nu!
17 september, 2009 kl. 19:01 #107090Carl-Gustav ObergDeltagareDan: Du har säkert helt rätt, de flesta plattformar verkar erbjuda e-handlaren en lösning där on page-seo’n är helt ok alternativt sälja det som en tilläggstjänst. Utifrån detta planerar vi främst att etablera samarbeten gällande våra tjänster inom länkbygge.
fenrik: Du anar inte hur kul det var att läsa! Det skall Richard (vår i nuläget enda säljare) få höra Får jag fråga vilket bolag du representerar? Kunde inte se det i din profil, så om du inte vill skriva det här får du gärna skicka ett PM till mig.
Jag var igår på webbdagarna arrangerade av InternetWorld och fick pratat med en del representanter ifrån bland annat SiteDirect och Litium, och det verkade finnas ett intresse för samarbete. Vi ska dock fila ordentligt på det innan vi presenterar några få tjänster som de skulle kunna erbjuda till sina kunder.
17 september, 2009 kl. 06:29 #107076Carl-Gustav ObergDeltagareKul respons!
Det är som Dan säger onekligen så att många e-handelslösningar är alltför begränsade kring vad man kan göra on page. Min uppfattning av branschen är dock att det har blivit bättre och bättre de senaste åren och att alla stora aktörer nu har fått relativt bra ordning på detta.
Känner ni till någon större e-handelsplattform som i nuläget har svårigheter med on page-SEO?
-
FörfattareInlägg