Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
28 november, 2015 kl. 13:28 #179957CaarlDeltagare
Vi har ett första bud, så intressenter bör agera fort då vi är öppna för att göra en snabb affär.
25 december, 2014 kl. 13:08 #177281CaarlDeltagareÄr intresserad men undrar samma som föregående postare!
22 december, 2014 kl. 17:26 #177249CaarlDeltagareHittade du nån bra lösning? Är också intresserad nämligen…
P.S. Vi kanske kan gå ihop några st och utveckla en modul för det? Har dessvärre inte tid själv att ”projektleda” men om någon annan är sugen så kan jag absolut tänka mig att chippa in så att säga!
22 december, 2014 kl. 12:11 #177243CaarlDeltagare@ikomorin 79384 wrote:
Mobilen har så klart lägre konvertering vilket beror på alla ”fönstershoppare”. Men siffrorna som du har är egentligen det som en hemsida med en mobilvänlig design ska ha enligt många källor, alltså inte responsiv. Så här ska det ligga till:
Desktop/tablet/mobil : 1/0.8/0.4Intressant, vi kör responsivt och ligger på 1/0,7/0,4 typ… men inte alls i närheten av lika bra konvertering som Partykungen. Dock ligger vår snittorder på närmre 1500 kr men ändå.
Någon som har tips på företag eller personer som är bäst i Sverige på konverteringsoptimering som man kan tänka sig att anlita?
22 december, 2014 kl. 11:35 #177239CaarlDeltagareEn ökning på cirka 800% än så länge jämfört med förra året så det får väl ses som godkänt… utgår från att vi håller samma takt till nästa år I helgen nu så började det dock avta…
4 mars, 2014 kl. 14:41 #173370CaarlDeltagareVi vill också erbjuda våra kunder en försäkring och har precis som du märkt att många bolag har svårt att få tummen ur, så att säga…
3 mars, 2014 kl. 14:11 #173336CaarlDeltagareHar nämligen en kund som fortsätter hävda att den ej mottagit något, efter att ha fått tracking och svar från oss. Ordern i fråga är rätt stor och det luktar bedrägeri om alltihop, så inget vi bara vill släppa. Hos vem ligger ansvaret rent juridiskt och vad bör man ha för rutiner? (Förutom att skicka rek. nästa gång…)
3 mars, 2014 kl. 10:27 #173318CaarlDeltagareNi som använder Skicka Lätt – Vad gör ni när en kund påstår att hen ej mottagit försändelsen, trots att det har blivit utlämnat?
13 februari, 2014 kl. 19:26 #172826CaarlDeltagarePersonligen har jag det i footern och även i köpvillkor & om oss. Det ska definitivt finnas med i köpvillkoren.
11 februari, 2014 kl. 12:23 #172743CaarlDeltagare@Parvelito 74967 wrote:
Har du så dyra grejer är det enda rätta att se till att man skickar spårbart och fullförsäkrat. Skickar du inte spårbart kommer snart någon liga på att man kan beställa av dig och blåneka att man tagit emot det. Då kan det rinna iväg 20-30 klockor på en vecka till olika adresser runt om i landet.
Min statistik mellan tummen och pekfingret så försvinner 1 av 500 vanliga brevförsändelser av dem som beställt via hemsidan eller Tradera. Av dem som beställer via Fyndiq är det runt 1 av 100. Det finns inga rationella skäl till det, utan jag anar att det finns en del oärliga kunder där, men tycker det är märkligt att de tjafsar om mina varor som är bland det billigaste man kan köpa där.
Bra poäng, du har helt rätt i att det givetvis måste vara spårbart för att undvika bedrägerier. Fullförsäkrat är jag inte helt säker på dock, med t.ex. DHL Service point så blir man av med bedrägeriproblemet dock så kostar en försäkring runt 50:- extra per paket om jag inte minns fel.
Räknar man att 1/100 paket försvinner så måste väl varuvärdet vara 5000:- eller över för att det ska löna sig.
-
FörfattareInlägg