Forumsvar skapade

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #184164
    BrunoH
    Deltagare

    @Isackarlssons 92385 wrote:

    Tack för det snabba svaret.
    Ska läsa igenom länken du skickade.

    Det var så lite, och jag skrev fel: det är ingående moms – inte utgående 😝

    #184287
    BrunoH
    Deltagare

    @Isackarlssons 92383 wrote:

    Hej,

    Jag driver ehandel och arbetar för närvarande på min stationära dator.
    Behöver nu uppgradera min dator och tänker då att jag ska gå över till att köpa en bärbar.

    Behöver lite hjälp hur detta fungerar när man köper det genom firman.

    På Dustin kan man exempelvis köpa som företag utan moms men på andra ställen köper man med moms.

    Vad blir skillnaden och hur gör man med moms och deklarerar man?

    Hej,
    Priser på Dustin är utan moms när man väljer företag som köpare men sen i kassan tillkommer den också. Sen bokför du köpet som vanligt, Momsdelen som ingående moms.
    Här kan du läsa hur det går till och vilka regler gäller.
    http://www.bokforingstips.se/artikel/bokforing/datorer.aspx

    #185393
    BrunoH
    Deltagare

    @peranders 92341 wrote:

    Vad är det som gör att det går så smidigt med just Payson? Tycker 3%+3kr låter rätt dyrt, billigare finns även utan fasta kostnader.

    Du hänger nog inte med i resonemanget – oavsett om det är payson, hygglig, klarna eller någon annan betalningsleveratör – så är det smidigare för kunden att köpa och använda kort, bank eller faktura som betalningsalternativ än att logga in på sin bank och göra en överföring. Eller har jag fel?
    Och payson checkout är faktiskt ganska smidig 😉 fördelen med just Payson är att du kan testa i nån månad utan att behöva binda dig och/eller betala saftig månadsavgift.
    Det finns billigare, ja! Välj det då!

    #185390
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    Jo men kära nån skaffa Payson. Det skadar ju inte att testa – snarare tvärtom ni kommer märka skillnad.
    Kommer ihåg när vi hade en ebutik (typ 10 år sen) och endast banköverföring som betalningssätt och sen la vi till payson – i det fallet så var det ganska extrem ökning av försäljning.
    Det som vi alla e-handlare vill är att det ska gå sååå smidigt som möjligt för kunden i butiken för det lönar sig.

    Å andra sidan ca. 3% + nån krona per transaktion är inte en jätte kostnad. Tycker man att den är för stor – då är det kanske läge att se över vad man har för marginaler.

    Det är också bra att titta på rapporter från Google analytics – hur många lämnar kassan utan att slutföra köp, och sedan åtgärda det.

    #185109
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    Från och med Opencart 2.2.0.0 så finns klarna checkout redan ”inbyggd” i systemet.
    Men har man en äldre version så hittar du modulen här:
    https://www.opencart.com/index.php?route=marketplace/extension/info&extension_id=27099&filter_member=Klarna

    #184954
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    Tack för tipset. Jag åtgärdar detta.

    Mvh
    Bruno

    #184527
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    jag kan inget annat än att hålla med.
    Har fått en order på produkt för 1999kr. skickade produkten spårbart. Efter en vecka får jag ett mail där det står att kunden saknar produkten och att vi ska svara inom 24 timmar, problemet är att jag har haft stängt under några dagar i december (som alla andra vanliga människor har under den perioden) och svarade på mailet efter några dagar. Jag bifogade spårningsnummer och t.o.m info där det står att kunden har MOTTAGIT försändelsen hos ombudet. MEN Fyndiqs kundtjänst har fattat beslutet att återbetala kunden eftersom jag inte svarade inom 24 timmar.
    Men varför dröjde det så länge med leveransen? Jo fraktbolaget har tappat paketet men sen hittad den och levererat, därför var leveransen längre än väntad men det kan jag ju inte påverka.

    I slutändan – kunden fick order gratis. Jag får inga pengar utan olika paragrafer från Fyndiqs villkor.
    Jag sa till de att om de inte vill betala för produkten får de då skicka den tillbaka till mig!

    Min rekommendation till de som tänker börja sälja på Fyndiq är: Läs deras villkor och förstå att de kan göra vad de vill! De kan dela ut dina produkter gratis om de vill!

    #184245
    BrunoH
    Deltagare

    Hej
    Nu är jag kanske helt ute och cyklar men dhl i Tyskland blir dhl i Sverige.
    Däremot db schenker blir i vissa fall postnord.

    Hmmm konstigt, man brukar kunna lägga till avisering via sms.

    #182870
    BrunoH
    Deltagare

    Hej,
    Svea som sagt men också deras dotterbolag, Payson (dock tror jag att de är inte de billigaste).

    #182260
    BrunoH
    Deltagare

    Hej, Telavox Flow använder vi. Vi får från de en fast nummer (kan välja riktnummer tex 010) som är kopplat till en växel i molnet. Man kan spela in sina egna välkomnstmeddelande mm. Och vidare koppla växeln till flera mobilnummer. Och gissa vad vi betalar? Ja hela 0kr+moms 😂 Ja sen kan du självklar köpa till olika tjänster.
    Mitt tips registrera dig på deras hemsida och kolla upp tjänsten som är gratis- fungerar den för dig så sparar du en slant, om den inte passar dig så förlorar du ingenting heller.

    Mvh
    Bruno

Visar 10 inlägg - 1 till 10 (av 11 totalt)