Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
13 november, 2012 kl. 08:41 #155471brozzeDeltagare
Ämnet verkar beröra många och det är bra!
Självklart ska man i all marknadsföring så som: SMS, email etc låta mottagaren ha möjlighet att opta ut. I annat fall så är det inte snyggt alls! Denna möjlighet finns hos de flesta leverantörer idag och det är A och O.
Förutsättningen för det mesta av all reklam och att det ska uppfattas som bra eller positivt är relevans. Ju mindre relevans , ju mer ointressant är budskapet. Självklart ska man enbart försöka skicka relevanta meddelanden med bra budskap för att det ska uppfattas positivt av mottagarna.
/ Joakim @ Jojka
12 november, 2012 kl. 22:01 #155449brozzeDeltagareHej!
Jag heter Joakim Hilj och är VD på Jojka Communications AB, E-handel | Jojka | SMS
Vi sysslar med SMS-marknadsföring åt våra klienter som främst är e-handlare och bolag inom detaljhandeln. Resultaten är i många fall sjukt bra! Tror lite av orsaken till det är såklart att i princip alla som får ett SMS öppnar och läser SMS (jmf med email och dess öppningsrate). En annan orsak är att SMS fortfarande är väldigt positivt laddat. Mottagaren kopplar samman SMS känslomässigt med ngn nära i sin familj (fru, barn etc) och känslan när det plingar till är därför ofta positiv.
Vi har kört kampanjer åt både några av Sveriges största e-handlare och åt ett stort antal små och medelstora i nästan alla fall med goda eller mycket goda resultat. I vissa fall har e-handlaren sålt slut på lager, ett annat fall så var conversion rate till köpande kunder 8 % (!!!!), i ett tredje fall så blev ROI på insatta pengar tusentals procent.
OBS förvänta er inte att det alltid ska gå som ovan… Men en lärdom jag har fått från flera e-handlare kring SMS-marknadsföring är framförallt att SMS är sjukt bra för att väcka upp ”döda kunder” som enbart har köpt en enstaka gång. Via SMS har du en chans att påminna dem om dig och dina erbjudanden och chansen finns faktiskt att de kommer tillbaka!
Testa gärna en kampanj!
/ Joakim Hilj
SMS-tjänster & utskick från datorn för företag | Jojka.nu -
FörfattareInlägg