Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
4 augusti, 2014 kl. 05:34 #175681BorjeDeltagare
Prata med kortutgivaren angående dubbel/trippeldebiteringarna. De brukar vara bra på att lösa sådant.
23 juli, 2014 kl. 06:27 #175572BorjeDeltagareTittade också på det för ett tag sedan. Har för mig att din FB-sida måste vara registrerad som en local business med adress precis som ovanstående påpekade.
2 juli, 2014 kl. 19:54 #175282BorjeDeltagareÄr det någon som vet hur lagerstatus och antal köp påverkar en sida? Jag tycker mig kunna se en positiv inverkan av ”i lager” jämfört med ”slut i lager” och när jag säljer mycket av en produkt.
2 juni, 2014 kl. 11:03 #174863BorjeDeltagareJag blir lika stolt varje gång mina produkttexter, som man ibland lagt flera timmar på att översätta och formulera, dyker upp på någon annan site. Speciellt stolt blir man när det är butiker som man har som förebild och ser upp till som använder texterna.
18 maj, 2014 kl. 19:33 #174653BorjeDeltagareDu kan prova riktad reklam på Facebook också.
3 april, 2014 kl. 07:50 #173941BorjeDeltagareKan det bero på dina annonsinställningar?
Facebook’s billable day is on a per calendar day basis and not on a 24 hour period. Facebook Ads start running at 12:00 AM on your specified start date and stop running at 11:59 PM on the specified end date. For example if your campaign is set to run from January 1 at 9:00 AM to January 2nd at 9:00 AM with a daily budget of $5 you may be charged up to $10 for this campaign.
16 december, 2013 kl. 18:20 #171223BorjeDeltagare@JohanK 73137 wrote:
Oj, då använder vi klarna utan anledning. .
Tråkigt.
Klarna tar ju hand om alla fakturor, påminnelser, indrivning etc. Det är där det stora värdet ligger enligt mig. Jag gillar Klarna.
16 december, 2013 kl. 10:11 #171187BorjeDeltagare@flennstrom 73112 wrote:
Du beskriver två fall och vi gör som du önskar i båda:
1. Ett ombud lämnar ut ett paket mot ett falskt ID. Vi kommer då att ta bedrägeririsken.
2. Ett ombud lämnar ut ett paket utan att göra ID-koll. Vi tar bedrägeririsken men håller ombudet/speditören ansvariga.I båda fallen gäller att handlaren skickat med en spårbar och försäkrad försändelse, tex Postens MyPack och i övrigt följt vår bedrägeripolicy. Ett varubrev är spårbart men inte försäkrat och där står vi inte för bedrägeririsken.
Hej,
Bra tråd, med bra svar. Jag har en fråga angående försäkrade försändelser. Många mindre ehandlare skickar med DHL Servicepoint. Där ligger ersättningen som standard inte så högt även om det är en försäkrad försändelse. Står ni för hela varans värde vid bedrägeri eller bara upp till det försäkrade värdet? Tror det ligger på 500 kronor för ett normalt litet paket utan extraförsäkring med DHL Servicepoint.
27 november, 2013 kl. 09:44 #170517BorjeDeltagareSuperfin sida och riktigt fina påsar. Tror ni kan utöka med merförsäljning, tex snören med flöten och plastkrok på, snören i olika färger, godis etc. Gör det enkelt för kunden så att de får allt på en gång.
14 november, 2013 kl. 08:16 #170066BorjeDeltagareÖppna tex Excel och skriv in följande titlar på rad 1 (kolumn 1-
id title description link image link condition availability priceSen fyller du i den info du vill på rad två (din första produkt). Tänk på att skriva in valutan på ett acceptabelt sätt, tex 999 SEK. Condition=new, Availabiltiy=in stock
Om du kör i Sverige behöver du inga fler attribut än de jag listade ovan. I andra länder är kraven andra (läs Google-info).
Du kan inte ladda upp i Excel-format så spara i txt (tab delimited).
-
FörfattareInlägg