Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
14 maj, 2018 kl. 13:49 #176244bizDeltagare
http://startupdocs.se/ Välskrivna och täcker in det mesta du kan behöva, dock på engelska.
18 mars, 2016 kl. 12:36 #181165bizDeltagare@Jimmys 86486 wrote:
Om det är något Klarna gör så är det ju att de tar risken, dvs kreditrisken om kunden inte betalar och bedrägeririsken om du skickar spårbart.
Vilken risk pratar du om?
Det räcker att en kund ringer till klarna kundtjänst och ber dem sätta status bestriden, så får du inte betalt. Det spelar ingen roll om det är ogrundat, klarna bryr sig inte, problemet är nu ditt om du vill få in betalning för det du levererat.
17 mars, 2016 kl. 11:51 #181156bizDeltagareOm du vill slippa huvudvärk undvik Klarna till varje pris, deras argument att de tar risken vid faktura köp är väldigt långt från sanningen. Idag finns det betydligt bättre alternativ för ehandlare än klarna.
8 februari, 2016 kl. 05:42 #180697bizDeltagareMaffigt – blir sugen på att bygga nytt lager här med
1 augusti, 2015 kl. 05:45 #173298bizDeltagareKorta svaret är Nej.
Men det finns ett kryphål så länge som inget har ändrats i kundens resultat från din förra upplysning så blir det officiellt ingen ny upplysning.
Din betalmodul till tex Creditsafe gör först en fråga har personnummer X en ändrad kreditrating sedan förra upplysningen J/N? om Nej tas ingen upplysning och ordern går igenom (eller nekas om han inte var godkänd förra gången), om Ja tas en ny upplysning. Som enskild ehandlare så kan du då minska upplysningar på återkommande kunder, för de stora faktura drakarna blir det naturligtvis en väldigt stor skillnad i hur ofta de behöver skicka ut dessa kreditupplysningsbrev.
1 augusti, 2015 kl. 05:31 #173297bizDeltagareDet tar du smidigast hem i en 20″ Container med båt. Finns mängder med fraktbolag som löser det åt dig tex DHL Global forwarder, PEX etc.
24 september, 2014 kl. 11:27 #176321bizDeltagareKanske inte så smart att redovisa buggen så detaljerat på ett öppet forum, inga problem för oärliga personer att nu utnyttja den…
7 augusti, 2014 kl. 09:29 #175747bizDeltagare@bslask 78639 wrote:
Är det en gräns mot varje EU land eller är det när den totala försäljningen till hela EU passerats som den regeln gäller?
Det är för varje land, gränsvärdena är lite olika men på ett ungefär i samma nivå.
6 augusti, 2014 kl. 12:53 #175736bizDeltagare@bslask 78625 wrote:
Okej, hade inte koll på att det fanns en övre? gräns. Jag befinner mig dessvärre lååååångt därifrån (än så länge! hehe)
När du passerar gränsen så ska du istället betala in momsen till i detta fallet danska skatteverket.
6 augusti, 2014 kl. 11:55 #175734 -
FörfattareInlägg