Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
30 juni, 2016 kl. 20:40 #181934birknilsonDeltagare
@Ricky 87529 wrote:
Ligger det några sådana planer i pipeline hos er eller är det ”all in” som gäller?
Det är någonting vi har diskuterat, men ingenting som vi arbetar på i dagsläget då vi är fullt fokuserade på att bygga en världsledande marknadsplats som driver framgång till vårt community av butiker. Samt fortsätta vidareutveckla deras funktionalitet för att stödja deras ökad trafik och framgång.
Men det är otroligt kul att du är intresserad av vår marknadsplats som kompliment till din butik. Jag hoppas att vi ser dig där snart
30 juni, 2016 kl. 20:33 #181932birknilsonDeltagare@C.Larsson 87525 wrote:
Om ni använder er av kunders produktexter är det inte risk att detta blir duplicate content och blir dåligt för en av parterna rent seo mässigt. Eller kan man om man vill skriva en egen unik produkttext till eran nya plattform?
Duplicate content är en utmaning för alla marknadsplatser, men genom att använda en egen domän till din butik så berättar vi för Google och andra sökmotorer att innehållet ägs av den domänen via användandet av Canonical URLs som Google rekommenderar.
28 juni, 2016 kl. 21:41 #181906birknilsonDeltagare@Ekraft 87510 wrote:
Det jag inte riktigt begriper är varför man glömde bort en sådan sak som bulkimport via fil när man skapade Tictail. Att manuellt sitta och lägga in allt är verkligen en höjd på trappsteget som är omöjligt för många att göra.
Tack för bra feedback @Ekraft. Vi är, i allra högsta grad, fortfarande i färd med att skapa Tictail. Vi är inte ens i närheten av klara med produkten – sett till vad vår vision var när vi lanserade för 4 år sedan. Givet att vi dessutom fortsätter att förfina och förbättra den visionen kontinuerligt, så är min förhoppning att vi ständigt kommer förbli långt ifrån klara
Att effektivisera administreringen av butiker med många produkter är absolut ett område som vi ämnar att förbättra ytterligare framöver. Jag vet redan om ett par funktioner som kommer att lanseras under sommaren som tar steg i den riktningen.
28 juni, 2016 kl. 21:24 #181905birknilsonDeltagare@C.Larsson 87507 wrote:
Jättespännande. Kommer ni marknadsföra er med eget content på produkttexterna eller kommer det att vara era tictail kunders produktexter? eller kanske en mix.
Vad kul att höra att du tycker det @C.Larsson! Bra fråga. I vår marknadsplats är det din egna beskrivning som används och det vi även föredrar att använda i marknadsföringskampanjer. Undantaget är när vi gör lokala kampanjer i andra marknader och behöver översätta innehållet för att göra det mer tillgängligt. Alternativt om det gäller redaktionellt material där vi kan behöva ge en lite mer kontextuell beskrivning av produkten.
Så det korta svaret är att det är en mix, men att vi alltid föredrar att visa din egna beskrivning om det inte blir en stor förbättring av att ändra den (som i fallet att översätta). Jag hoppas det besvarar din fråga?
@Ricky 87508 wrote:
Jag säljer 2nd-hand och vintage kläder och accessoarer. Detta innebär att jag alltid bara har ett enda exemplar av mina varor. När denna vara är såld så är den borta helt enkelt…
Passar Tictail för mitt koncept ändå? Hur?
Absolut! Kläder och accessoarer är väldigt populära kategorier på vår marknadsplats – inklusive vintage. Vår marknadsplats kräver däremot att du har hela din butik hos oss och det är så den kan hålla koll på ditt lager och hur den ska distribuera trafiken därefter. Jag ser att du har en annan lösning i dagsläget. Tittar du på att flytta till Tictail? Eller är du intresserad av att endast synas på vår marknadsplats i dagsläget som kompliment till din egna butik?
27 juni, 2016 kl. 20:42 #181893birknilsonDeltagareHej,
Mitt namn är Birk Nilson. Jag är en utav grundarna bakom Tictail och den som lett arbetet kring detta initiativ som vi kallar för Tictail shoppers. Jag uppskattar därför verkligen chansen att höra och besvara all feedback kring initiativet. Startade därför tråden “Officiella tråden om Tictail shoppers” där jag hoppas besvara alla tänkbara frågor och funderingar kring detta från alla våra kunder här på ehandel.se forumet.
Jag vill dock även kommentera här för att reda ut några missförstånd som dessvärre uppstått i denna tråd och som ligger till grund bakom den beklagliga och missvisande rubriken.
Det här är helt och hållet frivilligt
Som en tidigare kund hos Tictail är det helt fritt att avstå från att vara med i vår marknadsplats. Vår provision på 10% är endast för köp som kommer från Tictail shoppers – kunder som genomfört deras första köp via vår marknadsplats och således hittade era produkter därigenom. Kunder som vi nu investerar miljontals för att attrahera till marknadsplatsen.Ingenting förändras med din egna och kostnadsfria butik hos oss
Oavsett ditt val om du vill vara med i marknadsplatsen och få trafik från Tictail shoppers, eller ej, så kommer ingenting att förändras med din egna butik. Den förblir kostnadsfri och vi fortsätter att investera i utökad funktionalitet till den utifrån kontinuerlig feedback och diskussioner med kunder. Många av de sakerna du nämner @rln tittar vi redan på och vi uppskattar verkligen att du nämner dem.Du förlorar inga kunder eller sälj genom att neka detta erbjudande
När vi nu introducerade Tictail shoppers ville vi visa på dess värde innan du som kund behövde ta ett beslut om det var intressant eller inte. Du behöver därför inte ta ett aktivt beslut förrän du får ditt nästa sälj från en Tictail shopper. När du sett hur konceptet fungerar och ett nytt köp tack vare det är det helt fritt att avstå från framtida trafik och köp av Tictail shoppers, om du vill.Oavsett ditt val så förblir kunden din och givetvis gäller det hens order också. Du betalar endast en provision om du är intresserad i initiativet och vill fortsätta vara en del av det i framtiden. Med andra ord betalar du ingenting om du inte är intresserad samt behåller kunden. Jag beklagar att detta var oklart i mitt mail till dig @tobbe999 vid lansering av detta.
Vi snor inte din trafik
Eftersom vi tar betalt i form av en provision är det en garanti att vi är din partner som delar ditt intresse: Vi kommer inte tjäna pengar om du inte gör det. Vår ambition och fokus är därmed att optimera produkten för att förse dig med mer trafik, inte mindre. Vad gäller dina egna kunder som handlar från din egna butik kommer det som sagt inte ske någon förändring i och med detta initiativ. Vi har också byggt det så att kunder som först köpt från din egna butik inte anses vara Tictail shoppers även om de senare handlar igen från dig fast via vår marknadsplats.Vår vision har alltid varit att vara mer än en anonym e-handelsplattform med höga och fasta kostnader oavsett hur det går för dig. Utan istället vara en aktiv partner som delar ditt intresse av tillväxt och som inte tar betalt om inte du får betalt först. Tictail shoppers är resultatet av det löftet. Men trots att en stor majoritet reagerat positivt till detta initiativ och ännu fler redan har sett köp från marknadsplatsen, så vet vi att några inte är intresserade och av naturliga skäl som vi respekterar fullt ut. Därför är detta ett frivilligt initiativ då vi endast ser det och tagit fram konceptet som en möjlighet, inte ett tvång.
Med vänliga hälsningar,
Birk -
FörfattareInlägg