Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
11 augusti, 2010 kl. 07:11 #113094bepploDeltagare
Ja det är ju upp till var och en hur man ser på en ”kvalitetsmärkning”
11 augusti, 2010 kl. 06:43 #113089bepploDeltagareKanske inget som förbättrar Trygg E-handels trovärdighet…..
10 augusti, 2010 kl. 19:26 #113086bepploDeltagareEn fundering…..hur kan fyndiq vara certifierade av Trygg e-handel
när det inte ens är fyndiq själva som levererar varorna…?9 juli, 2010 kl. 08:52 #112555bepploDeltagareJag har varit inne och kollat på swebs sida, jag tycker iden är enkel och rätt häftig, kan min blivande e-butik få några extra kunder för 59:- i månaden tack vare swebs….så varför inte?! Många mindre butiker har svårast med marknadsföringen och där kan ju ni kanske bidraga lite.
Bara att gasa på med er sajt.
23 juni, 2010 kl. 04:37 #112161bepploDeltagareJa lotta ut dem tror jag är en bra mervärdes ide.
En nackdel som jag också ser det med fyndiq är för alla mindre ehandlare, en produkt som går jättebra i en liten webshop i Dalarna, visar sig vara en hyllvärmare i en webshop i Trelleborg. Jag tror inte att en sajt som Fyndiq främjar de mindre webshopparnas existens i långa loppet…..22 juni, 2010 kl. 21:49 #112159bepploDeltagareIntressant läsning Parvelito. En tanke som slår mig är att : Det sägs att det finns uppemot 10 000 webshoppar i sverige, vi ponerar att 1000 av dem kan klassas som
medel till stora shoppar. De övriga 9000 skulle då klassas allt ifrån hobby till liten webshop. Hur många av de 9000 shopparna ligger på (med tanke på sin storlek) hyllvärmare värda så mkt pengar att det är värt att bemöda sig med att sälja via fyndiq?!Min vilda gissning att de flesta mindre aktörer kan använda sig av uttrycket ”Äh de kan lika gärna ligga kvar, de äter inte bröd ändå” utan att få ekonomiska problem om de ej blir av med hyllvärmaren inom en viss tid. Min spontana kännsla är att de webshoppar som fyndiq säger sig rikta sig mot…har kanske hyllvärmare för 3000-5000:-
En vän till mig låg på hyllvärmare en gång, han slängde in det på blocket och sålde allt på ett bräde till en marknads-knalle. snabbt och bekvämt22 juni, 2010 kl. 19:50 #112143bepploDeltagareSkulle målsättningen vara att bli ekonomiskt oberoende på sin sajt, då skulle man nog
startat en webshop -04 som riktade in sig på bläckpatroner, eller en annons sajt för privatpersoner i slutet på 90 talet……22 juni, 2010 kl. 16:22 #112130bepploDeltagareHej Niklask.
Min spontana reaktion är att layouten inte passar till de produkter du riktar in dig på…
Den blir lite för ”clean” och ”tafatt”, mitt personliga tips är att ”rocka” till layouten
så att den blir visuellt skön och rockig för ögat
Lycka till med webbshoppen21 juni, 2010 kl. 10:16 #112028bepploDeltagareBli av med ”hyllvärmare” i alla ära, men en farhåg är att fyndiq blir ett första val för konsumenterna att besöka och därefter kommer de enskilda webbshopparna.
tex. jag säljer musmattor för 20:- st men konsumenter kan hitta liknande i fyndiq
för 5:-. Vilket inte kommer att gynna alla enskilda framför allt minde aktörer.
Jag är inte övertygad, tror mer på en egen ”fyndhörna” och att i stället lägga mer
krut på att driva trafik till sin egna sajt.20 juni, 2010 kl. 18:49 #112007bepploDeltagareNä alla är vi ju olika, men det är mer än en webbshop i sverige
som har sin egna lilla ”fyndhörna”Och jag tror nog inte att man har som avsikt att höja priset igen
på en ”hyllvärmare”De kallas ju just ”hyllvärmare” av någon anledning
-
FörfattareInlägg