Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
17 augusti, 2012 kl. 12:30 #150521BannerBosseDeltagare
@Marsun 50125 wrote:
Hur stor du behöver vara beror på vem du väljer som leverantör antar jag. Så om jag begränsar mig till Criteo och det vi levererar så har vi några kriterier vi vill ha på plats för att det ska bli bra för alla parter:
- Vi vill implementera taggar på siten
- Du levererar feed (XML/CSV) på fullständigt produktsortiment, med priser och bilder mm
- Du har cirka 100.000 unika besökare per månad eller mer
Uppfyller du dessa krav/önskemål så kan vi leverera bra åt dig.
Saken är den att ju högre unikt besökarantal en kund har, ju enklare är det för annonsleverantören att leverera visningar.
Anledningen till att vissa retargeting-aktörer(leverantörer) vill att man minst ska ha 100 000 unika besökare/månad är
för att det ökar annonsleverantörens chans att kunna leverera visningar i så höggrad som möjligt inom sitt egna nätverk av sajter.
Om man inte har en tillräcklig bredd (antal stora sajter i sitt nätverk) så blir det svårare för leverantören att kunna hitta och nå ut till de
specifika besökare kunde vill återannonsera mot, vilket också innebär att effekten uteblir samtidigt som annonsleverantören inte kan ta betalt.Ju fler unika besökare kundens sajt har, dessto enklare är
det för leverantören att kunna leverera visningar(och ta betalt) trots att man har färre stora räckvidds-sajter i sitt nätverk.
Chansen att nå ut med en annons/visning(och ta betalt) ökar helt enkelt, ju fler unika besökare kunden har i och
med att chansen är större att besökarna surfar runt inom annonsleverantörens egna nätverk av sajter.Om man har en tillräcklig bredd i sitt nätverk av sajter(möjlighet att nå många människor-räckviddssajter),
så har det unika besökarantalet inte samma betydelse i och med att man har lättare att nå ut till kundens besökare, vilket innebär att man kan tillgodose mindre aktörer utan ett krav på 100 000 unika besökare/månad.Skål!
-
FörfattareInlägg