Jag har nyligen startat en e-handel. Jag fick 750kr av loopia till adwords och gjorde en annonskampanj där jag värderade antal klick. (Noll koll på adwords innan och ingen bra koll nu heller…. ). Valde default och satte 50kr/dagen i budget
Nu har det gått typ 2 veckor och 750kr lappen är förbrukad. Antal klick är enligt adwords 111st med en kostnad på typ 750kr!
Enligt quick butik (som jag använder till e-handeln) så har jag inte på långa vägar så många besökare som 111st under dessa veckor. Så vad är problemet?? Blir man blåst av google?
Jag kan nog även säga med säkerhet att inget av dessa klick har lett till köp… Jag har nämligen satt ut annons på blocket oxå och det är dom som har genererat köpen.
Så utan att vara insatt så känns ju adwords som ett enda slöseri med pengar.
Vad har du för CPC? Är det breda eller exakta nyckelord?
Personligen föredrar jag ”exakta nyckelord”. Google brukar placera mina annonser på riktigt konstiga ställen med super hög CPC.
Testa att köra på lite längre exakta nyckelord som också innehåller ”köp” eller ”butik”. Konverterar mycket bättre
Nu har vi startat ett konkurrerande webbsida som är både bättre för kunder och företag. Massutskick alternativet har vi också men vi har även en ”snabbsöknings” funktion som är grym för att hitta och söka alla lediga jobb.