Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
2 april, 2014 kl. 12:18 #173929AthilionDeltagare
Jag har fått ”skäll” hos mitt företagscenter då sorteringen rapporterat till dem att en del av mina Varubrev haft fel vikt ifylld, men det är väl besvarat av Posten ovanför nu antar jag.
Dock så har jag vid några stickkontroller av fakturor nu noterat att flera av mina 250g (som jag vägt in till under 250), debiterats som hela 2000g. Det är ju en oerhört stor skillnad, men Posten har bara ursäktat sig lätt med att skicka en karta frimärken som plåster på såren.
De har inte heller svarat när jag upprepade gånger frågat dem om detta är något som sker frekvent, så jag i så fall behöver stämma av varje fakturarad..5 mars, 2014 kl. 15:22 #173411AthilionDeltagare@puttedge 75648 wrote:
Vad kör ni med?
Och vad rekomenderar ni?Använder loopia nu. Men de senaste tycker jag det synkar väldigt sakta och ostabilt. Man kan flytta en hel del mail mellan mappar men så blir det timeout å dom flyttas tillbaka igen.
Många som kör gmail? Eller vad finns det att välja på där ute?
Jag använder Loopia kopplat till Outlook och har de senaste 2 veckorna eller så upplevt återkommande anslutningsproblem etc.. Men innan dess så har det mestadels fungerat bra för mig iallafall.
29 november, 2013 kl. 22:58 #170678AthilionDeltagareUsch då.. Deadline redan den 20e alltså.. Är det inget extra i år under helgen så de tar emot paket även lördag kanske? Förra julen höll de ju igång även under lördagen minns jag..
Eller det kanske tar så lång tid att få fram allt under julen? (Första julen med e-handel)8 november, 2013 kl. 14:43 #169837AthilionDeltagare@Andreas 71479 wrote:
Jag körde garanterad handel en tid, men fick kritik för att det vilseledde och inte var en riktig certifiering.
Jag valde sedan att plocka bort den.
Okej, va tråkigt..
Tror du det kan fungera bättre om man gör som jag såg att någon tidigare i denna tråden testat, att man på ”Info-sidan” till logotypen redogör att det inte är någon av de vanliga certifieringarna, men att man trots allt står för de punkter som gäller för dem?6 november, 2013 kl. 19:28 #169769AthilionDeltagareVet att tråden är några år gammal nu, men jag tyckte att konceptet med ”Garanterad Handel” var ett intressant alternativ till de vanliga certifieringarna, som fortfarande kostar lite väl mycket för mig.
Ni som hakade på idén, använder ni det fortfarande nu efter några år? Hur har det fungerat för er? Har ni fått någon kritik från kunder eller andra?
22 oktober, 2013 kl. 19:18 #169242AthilionDeltagareHittade bland kommentarerna på facebook en kille som delade med sig av en kod för att snygga till även den lite otydliga ”Fortsätt”-knappen i kassan
Koden är som följer och byggs på i sista stycket på den CSS som Textalk själva bidrog med. Färger kan ändras efter smak!
.checkoutButtonRow > input[type=”button”] {
background-color: #F79F3A;
border-radius: 8px;
font-family: helvetica,arial;
padding: 5px;
border: none;
color: white;
font-size: 16px !important;
cursor: pointer;18 oktober, 2013 kl. 11:04 #169129AthilionDeltagare@Norkus 70673 wrote:
Finns ett kod i samma tråd som gör så att man visar extra priser i procent med. Denna är inte skriven av textalk så eventuella uppdateringar av plattformen kanske kan paja den.
Verkar inte gå att komma åt den sidan du länkar till.. Vill gärna se hur man fixar till procent!
Edit: Det hade visst kommit skräp med i slutet på länken bara! Nu kom jag in.
17 oktober, 2013 kl. 12:43 #169092AthilionDeltagare”Uppgraderade” till den på direkten, busenkelt att fixa själv och mycket snyggare än den gamla tråkiga.
17 oktober, 2013 kl. 12:38 #169090AthilionDeltagareJag har upplevt precis samma sak som du beskriver! Jag har kanske inte hållit på så jättelänge ännu, men har väldigt tydligt märkt mönster att under någon vecka är det en produkt som går på över hälften av alla beställningar och helt plötsligt dör det och så blir det samma sak med en helt annan specifik artikel..
Jag annonserar mycket med AdWords och har funderat över ifall det kunde varit deras system som fungerar så ojämnt?
4 juli, 2013 kl. 13:32 #165594AthilionDeltagare@Parvelito 66520 wrote:
Hur menar du nu? Sälja din brödrost och klockradio till företaget? Det är en riktigt usel idé då det knappast är något som företaget har nytta av i sin verksamhet. Det blir inte roligt om Skatteverket granskar dig.
Nej nej!
Men jag har en systemkamera som köptes ungefär ett år innan jag registrerade firman, och denne används nu en hel del för företaget.. -
FörfattareInlägg