Forumsvar skapade

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #186316
    ason
    Deltagare

    @MultiMan 93630 wrote:

    Som kund har jag använt i stort sett alla lösningar som marknaden erbjudit. Är ingen strulkund och nog aldrig missat en betalning de senaste 10 åren iaf.

    Pga erfarenheter av anställda, både lägre ner och högre upp samt tjänsten i sig så är Svea det enda bolag jag direkt vägrar använda. Ser jag en handlare med Svea, går jag vidare direkt.

    Som jag skrivit tidigare här så är Klarna totalt överlägsna för kunden och skillnaden har snarast ökat än minskat över tid.

    Svea höll på med så mycket konstigheter i ett ärende med en handlare att jag t o m var i kontakt med finansinspektionen. Då kan ni misstänka att det var väldigt mycket som inte gick rätt till i deras system., för det är inget en vanlig kund funderar på i första taget.

    Handlaren strulet började med, med många hundra miljoner i omsättning, har idag bytt till Klarna. Jag förstår varför med tanke på det enorma extra arbete de drabbades av pga inkompetens från Svea.

    Idag använder jag enbart Klarna och lite Qliro (som är arkaiskt i jämförelse). Ska jag använda en ny och för mig okänd butik nappar jag enbart om det erbjuds Klarna, annars får det vara. Just nu har jag t ex ett ärende med en ny butik som gjort flertal fel och jag inte fått det jag beställt, men med Klarna är räkningen pausad tills jag fått mina varor, inget snack. Det känns tryggt som kund, men jag kan förstår att ni handlare kan se det annorlunda.

    Hursomhelst, Glad Påsk alla! :)

    Helt enig med dig där, Klarna är på konsumentens sida och gör det otroligt bra. Tyvärr finns det en part till :)

    Väldigt tråkigt att höra med Svea, får man fråga om det var längesen du hade de problemen?

    #186314
    ason
    Deltagare

    Även jag är mycket nyfiken på detta. Vi har för avsikt att byta bort Klarna, de är helt bedrövliga som partner för oss. Nöjda slutkunder, smidig app, bra lösning för en konsument men alldeles för dyra för handlare. Det som fått oss att tröttna är deras ovilja att hjälpa till de få gånger om året man behöver kontakta dem.

    Det som känns läskigt är hur konverteringarna står sig vid ett byte till exempelvis Svea. Sveas lösning blir lika smidig för en kund online och deras backendlösning är bättre där de faktiskt utvecklat ett gränssnitt som blir användbart för mer än att skicka order. Klarna är dock Klarna…..

    Någon som gjort bytet?

Visar 2 inlägg - 1 till 2 (av 2 totalt)