Forumsvar skapade

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)
  • Författare
    Inlägg
  • #146733
    Arne pa Posten
    Deltagare

    Tack Richie72 det ska jag göra. Ha en fortsatt trevlig kväll
    A

    #146697
    Arne pa Posten
    Deltagare

    Hej

    Jag är ofta ute och pratar e-handel, tycker till om både det ena och det andra i hela e-handelsprocessen och ofta visar jag upp goda exempel som jag vet fungerar bra och som förhoppningsvis kan utveckla e-handeln. Det ligger i både vårt, e-handlarens och konsumenternas intresse. Även internt på Posten talar jag om det som inte fungerar, som har e-handelsbäring. Jag tar till mig synpunkter jag får under mina föreläsningar, när jag träffar e-handlare, från er här på forumet och vid enskilda kundmöten.

    Jag kan då återföra konstruktiv kritik till dem som är ansvariga och på så vis få igång förändrings- och utvecklingsprocesser internt hos oss.

    När det gäller själva frimärksshoppen så är vi väl medvetna om att den inte är optimal, därför håller vi på att jobba fram en ny webbutik för detta inklusive ny orderbekräftelse. Vi har självklart tagit till oss synpunkterna om till exempel Rek som vi tycker är ett mycket bra förslag.

    Arne B Andersson

    Posten Logistik AB

    #137794
    Arne pa Posten
    Deltagare

    Hej jodå jag läser och har kollegor som jobar med det tekniska för att tjänsten ska fungera. jag kommer att fortsätta prata förpackningar mm hur kassan ska se ut mm mm.
    Med vänlig hälsning
    Arne

    #136531
    Arne pa Posten
    Deltagare

    Det gör jag gärna.

    #136528
    Arne pa Posten
    Deltagare

    Efter att ha läst inläggen på den här tråden så vände jag mig till vår säkerhetsavdelning och frågade vad som stämmer. De svarade att vi, Posten, har detta under luppen och att vi tillsammans med polisen och andra aktörer i branschen ökat intensiteten för att förhindra bedrägeribrott.

    Bara sedan jul har polisen gjort ett flertal tillslag mot bedragare som ska hämta ut paket. Detta har gjorts möjligt genom nära samarbete mellan Posten, Polisen och avsändande företag. Det är ett fåtal kriminella som utför den här typen av bedrägerier och Posten jobbar hårt för att fortsatt säkerställa att vi har den bästa paketlösningen som går att erbjuda. Även om det sker bedrägerier så vill jag understryka att den absoluta majoriteten av alla paket kommer fram helt, till rätt mottagare i rätt tid.

    Vår säkerhetsavdelning arbetar just nu med att ta fram extra åtgärder för att skydda högvärdigt gods. Säkerhetskraven skiljer sig beroende på vad man skickar, ett pussel har till exempel inte samma värde som en Ipad. Från den 1 april kommer vi erbjuda en extra säker lösning; utökad identifiering, som framför allt vänder sig till dem som skickar prylar som har ett högt värde. Detta i kombination med att vi från och med nu kommer att spärra de telefoner, surfplattor och datorer som stjäls göra att dessa produkter blir helt värdelösa för tjuven. ”Spärrningen” gör vi i samarbete med samtliga av Sveriges operatörer och Polis. Postens säkerhetsavdelning har idag ett mycket bra samarbete med polisen. Tillsammans med våra kunder och polisen jobbar vi stenhårt med att förhindra bedrägerier genom en mängd insatser. Allt kan jag som ni förstår inte avslöja här, av säkerhetsskäl:) Men en sak är säker – vi gör allt för att ständigt öka säkerheten för våra kunders gods.
    Med vänlig hälsning
    Arne

Visar 5 inlägg - 1 till 5 (av 5 totalt)