Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
12 februari, 2015 kl. 08:00 #177424argitDeltagare
Jag tror att de endast arbetar med stora starka varumärken som marknadsför sig mycket ut till konsument. Men som sagt svårt att veta, men det är bara att kolla vilka varumärken de säljer. De har ju egna varumärken också, så jag tror att de kan vara svårt att komma in som en liten aktör.
11 februari, 2015 kl. 15:27 #177413argitDeltagare@mau@trustpilot.com 81442 wrote:
Hej,
Ledsen för att jag kapar tråden men vill passa på att förtydliga ett par saker gällande omdömen på Trustpilot.
Vad gäller omdömen som skrivits så kan man som företag ej ta bort omdömen på eget bevåg.
Vi har såklart regler och riktlinjer för omdömen och därför finns det en ”meddela support” funktion (som samtliga användare kan använda) och en rapporteringsfunktion där man kan rapportera ett omdöme till vår avdelning för ”Trust & Transparency” gällande sitt eget företag.
När ett omdöme rapporterats, då undersöker vi om detta omdöme bryter mot våra riktlinjer. Om det inte bryter mot riktlinjerna så stannar omdömet kvar. Om det bryter mot riktlinjerna, så kontaktar vi användaren som ges möjlighet att redigera omdömet inom 7 dagar. Om användaren ej utför ändringarna så tar vi då bort omdömet. Men användaren har även möjlighet att redigera omdömet i ett senare läge och det kan då bli synligt igen.
Våra riktlinjer för omdömen finner ni här: User Guidelines
Samma riktlinjerna gäller för samtliga företag, betalande kunder eller ej.
Kontakta oss mycket gärna om ni har några frågor kring hur vi hanterar omdömen.
Med vänliga hälsningar
Magnus Auoja på Trustpilot
Problemet är om någon kund för med osanning det kan ni varken veta eller göra något åt. Vi har haft de några gånger och samma svar som alltid är: Lös det med kunden så kommer han/hon ta bort omdömet (vilket aldrig händer) och sen får omdömmet vara kvar.
10 februari, 2015 kl. 12:54 #177395argitDeltagareSåklart indirekt läggs det på priset. Vi kör med Fri Frakt, de betyder inte att de inte är kostnad för oss
9 februari, 2015 kl. 13:41 #177376argitDeltagareFör småbutiker kan Specter fungera bra, men ska du inte använda deras system till allt och som de vill skulle jag ej rekommendera dem.
4 februari, 2015 kl. 16:24 #161293argitDeltagare@Kristina 81293 wrote:
Hm, hur tänker du då? Rent praktiskt? Det måste verka som en vanlig kassa för kunden, tänker jag…. och jag är inte säker på att det gillas av skattemyndigheten heller….
Vad jag vet så sparas all information som Skatteverket behöver i affärssystemet/webshopen så det ska inte vara några problem. Något får rätta mig om jag har fel.
Vet att vi har haft diskussioner gällande detta och har löst det att vi lägger upp ordrarna direkt i vår webshop (fast inte i frontend). Till exempel när vi hade utförsäljning på plats på vårt lager.
4 februari, 2015 kl. 15:56 #161291argitDeltagareGår det inte att använda webbutiken i butiken så att alla köp görs därigenom. Därmed kan du hålla koll på lagret i websystemet?
4 februari, 2015 kl. 06:59 #161282argitDeltagare@Mikkel79 81272 wrote:
Vi går aktivt etter de som stjeler våre tekster og krever erstatning, og det skjer rett ofte dessverre.
Man kan også melde dette til Google, og få de ”straffet” for å stjele tekstene:
Begäranden om borttagning p.g.a. upphovsrätt – Google InsynsrapportEr litt arbeid, men spesielt hvis det er noen som nekter å fjerne tekstene dine er det verdt det. Google har full oversikt over hvem som kom ”først” med teksten også.
Sanning med modifikation alla sidor indexeras inte hela tiden, så för dem kan också vara svårt att ha koll exakt när någon la upp vad.
2 februari, 2015 kl. 14:23 #161248argitDeltagareTack för alla förslag, vi har nämligen hittat ett åkeri som hade lagerplats i Skärholmen det duger förnärvarande för oss. Och det är en gammal tråd, men annat folk kanske kan få hjälp av denna tråd.
2 februari, 2015 kl. 13:58 #161247argitDeltagareVi försöker alltid förbättra våra texter hela tiden, det är tyvärr de enda man kan göra. Bilder och annat material som vi själva har producerat kontaktar vi den personen och informerar om detta, oftast brukar de lösa sig då.
23 december, 2014 kl. 06:09 #177256argitDeltagareJag skulle rent spontant tycka att de var skönt att få längre saker hem till dörren och därför skulle de inte vara några problem att köra med DHL.
-
FörfattareInlägg