Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
1 maj, 2012 kl. 20:40 #144200Andy_GDeltagare
@skinza.se 43261 wrote:
Precis, finns det fler fördelar än nackdelar är det bara att köra!
I dagsläget kör jag bara med en simpel vit etikett med bara adressen på. Varför krångla till det?
Annars kan man ju lägga till en ram eller något; dock så tycker jag det är klart snyggast att bara ha en vit etikett.
Vad har du för etikettskrivare förresten?
Om du har en Brother så har de ett program där man kan skapa etiketter osv.Jag har en vanlig bläckskrivare och använder UNIFAUNS etiketter. Jag har fått skära till dessa så att det blir bra i slutändan
Måste dock gå på jakt efter självhäftande etiketter så man kanske kan göra någonting gött i programmet nicelabel. Någon som har tips på vart man kan köpa A4-etiketter med lämpade mått? Kollade på Claes Ohlssons senast jag var där och dem hade ingenting
1 maj, 2012 kl. 20:28 #144197Andy_GDeltagare@skinza.se 43256 wrote:
Befinner mig i en liknande situation som dig!
Fördelen med frimärken:
– Billigt
– Smidigt
– Kan lägga på lådan var som helstNackdelar:
– Ser oproffsigt utJag har dock inte haft en enda kund som påpekat något om frakten och jag tror inte att det är något som folk tänker på. Sedan så står det ju inte på frimärkena exakt vad de kostar.
Jo fördelarna är en hel del och jag är nästan lite småglad för att jag kommer få någon tusenlapp till övers varje månad tack vare det låga priset. Det gäller ju att se det positiva i alla motgångar!
Hur gör du när du märker breven med adress? Har du någon snygg mall eller dylikt hade jag varit evigt tacksam!
Mvh
Andy1 maj, 2012 kl. 20:20 #144196Andy_GDeltagare@Dan 43257 wrote:
Porto betalt eller frankeringsmaskin. Porto betalt rekommenderar jag men beror på volymer. Du måste lämna följesedel och får straffavgift om under 300 sek i porto per gång.
Skulle tro att snittinlämningen ligger på 150 SEK i dagsläget så det är inte aktuellt tyvärr. Hur går det till med frankeringsmaskin? Framgår priset av det?
Du har inga förslag på hur man märker breven med adress på ett snyggt sätt? De få jag hunnit skicka har jag skrivit ut på transportetiketter i word bara. Ser trist ut.
2 november, 2011 kl. 22:08 #129681Andy_GDeltagareHar kunden rätt att kräva återbetalning då eller kan jag skicka honom en ny vara och på så sätt bli kvitt honom enligt lagarna som finns?
Måste börja läsa på mer, fast jag lär mig allt eftersom…
Det som är så tråkigt är att det är min största beställning någonsin, med ett värde över 700 KR.
2 november, 2011 kl. 21:18 #129674Andy_GDeltagare@Sandblom 27230 wrote:
Självklart är det ju du som e-handlare som ska se till att kunden får sin beställning. Hur många tror du annars skulle handla på nätet om företaget inte behöver bry sig om paketet kommer fram eller ej och bara kan skylla på speditören.
Det är ju skillnad på brev med eller utan kollinummer. Om jag som kund handlade från en webbshopp och fick ett kollinummer, samt SMS-avisering från posten att mitt paket var på väg så skulle jag inte skälla på webbshopppen.
Jag hade insett att det var posten som hade strulat bort det.
Annat är det dock om jag inte hade hört ett knyst och inte ens fått kolli/SMS-avisering.
För min kund har till och med sagt det att han fick en SMS-avisering från posten att det var inlämnat och påväg till honom.
Förstår du mitt resonemang?
2 november, 2011 kl. 20:35 #129668Andy_GDeltagare@bloggus 27221 wrote:
Ja. Därför skickar en hel del av oss fullt spårbart och använder t.ex. Schenker eller DHL, för att komma ner till rimliga kostnader.
Jävligt tråkigt att höra, lagstiftningen är ju mycket ologisk eftersom det är posten som slarvat bort det, inte min firma.
DHL är ju svindyrt och det är helt omöjligt att använda sig av det när man säljer hälsokost som jag. 😡
Kan inte se någon som helst logik i att jag är ansvarig när jag bevisligen har lämnat in paketet till ett fraktbolag och har bevis på detta.
Ett skrymmande varubrev borde vara mer spårbart än så kan jag tycka.2 november, 2011 kl. 20:16 #129664Andy_GDeltagare@bloggus 27218 wrote:
Ja, du kan inte avsäga dig ansvaret på något sätt, när det kommer till konsumentlagen. Du är ansvarig fram till att kunden har fått paketet.
Så egentligen kan en kund bluffa och få rätt hur enkelt som helst genom att ha konsumentlagen på sin sida?
2 november, 2011 kl. 20:00 #129660Andy_GDeltagare@Parvelito 27215 wrote:
Det ligger säkert hos utlämningsstället, men de orkar inte leta, så jag ser chansen till kanske 50% att det dyker upp.
Och ja, du är ansvarig för att försändelsen når kunden.
Ringde till utlämingsstället och pratade med en dam som letade ihjäl sig, hon hittade absolut ingenting. Kan det ha kommit på villovägar?
Är det verkligen så att jag är ansvarig, trots att jag skött min del och överlämnat hans försändelse till posten? Det är ju uppenbarligen posten som slarvat så det känns ju som att felet ligger hos dem och inte mig.
Står på mina köpvillkor att vi inte ansvarar för postens hantering, men det kanske inte spelar någon roll i detta fall?
-
FörfattareInlägg