Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
17 december, 2011 kl. 06:40 #132632All-Ting DalslandDeltagare
Tycker absolut att du är på rätt väg med din sida. Jag gillar färgerna, de är varma och inbjudande och passar till barnshop!!!
Texten på loggan längst upp tycker jag är tydlig och man får en positiv känsla ”OJ det är gratis frakt!!!” Textsnittet och bokstävernas placering gillar jag!
Lejonen är jättesöta men passar som småbilder, kan tyvärr inte ge någon konstruktiv kritik på dem, men på något sätt ger de mig inte en helhetsbild utan känns mest ditklistrade. Jag hade nog hellre sett ett enda lejon som kanske ligger ner och täcker hela undersidan av loggan och en svans som slingrar sig upp på höger sida?Min första tanke är att jag stör mig på de rörliga bilderna, det känns omodernt och sänker min helhetsbedömning på en sida. Samma med rörlig text, blir irriterad om det dök upp något som jag inte hann läsa och sen tvingas vänta på att samma text ska komma upp igen. Min åsikt är att inget ska röra sig på en sida.
Det där med massa klickande håller jag med till en viss del.
Själva grejen med att välja storlek, jacka/byxa etc den är jag med på och tycker du är helt rätt ute där.
Däremot så gillar jag inte att man kanske vill ha en rosa tröja och sen blåa byxor, blir lite väl mycket klickande.
Jag hade hellre sett att det var uppbyggt så här: Storlek – tröja – färg
När man är inne på ”tröja” så kan man se alla färger, mönster etc och man kan om man vill välja att se enbart grönt. På det sättet blir det lite mer lättnavigerat och pekfingret kan av ren händelse råka trycka ett par gånger extra på köp-knappen för det råkade finnas en snygg rosa och en gulmönstrad tröja på samma sida.
När jag vill titta på byxor så behöver jag bara klicka en gång på vänster sida.Personligen skulle jag önska att ”betala tryggt med och alla alternativ” fanns under kassan (där du har den rörliga vinterbilden), då kommer det upp och syns tydligt med en gång.
På köpvillkoren finns följande text ”Obs – vi ersätter inte förlorade paket, men hjälper gärna till med reklamation till Posten” Ni är väl enligt konsumentköplagen skyldig till att kunden får sina varor…? Förlorade varor under frakten är ni skyldiga till att ersätta kunden för?
Kvalitetskriterier är texten för liten, man får anstränga sig för att se vad det står. (jag har inte så stor skärm…)
Varför handla hos lejongap- där anser jag att du bör ha samma färg på hela texten, blandade färger tenderar att bli väldigt rörigt och en som är färgblind kan få lite problem att läsa.
Adventskalendern hade jag gärna sett direkt mitt på framsidan, där du har den rullande texten. Det allra senaste ska synas direkt och som kund blir man ahhh det har hänt något nytt!
Sist men inte minst, jag tror på din idé med begagnade barnkläder och tror det kommer bli succé när du kommer igång på allvar!
-
FörfattareInlägg