Forumsvar skapade
-
FörfattareInlägg
-
20 januari, 2017 kl. 13:50 #1831461CRUDeltagare
@Jolo 89144 wrote:
Tack för svar!
Ok, så du registrerar alla uppgifter om kunden och ordern direkt inne hos Svea, inget går per automatik?
Kan man inte hjälp (mot ersättning då) av Quickbutik att genomföra ändringar i koden..om man inte kan koda själv?
Ja, jag skriver hela fakturan själv i Sveawebpays modul som om jag hade haft ett eget faktureringsprogram, fördelen är att Svea står som vanligt för kreditrisken när de har gett ok på en kund.
Prata med Quickbutik, jag är övertygad om att de svarar på alla dina frågor.
Har jag tur är det kanske bara en tidsfråga innan Quickbutik får till en lösning för Sveawebpays fakturor.20 januari, 2017 kl. 12:58 #1831421CRUDeltagare@Jolo 89124 wrote:
Kul Grattis till butiken!
Måste bara fråga, du kunde alltså koppla SveaWebpay till butiken?
När jag frågade för en månad sedan var detta inte möjligt så jag valde att titta vidare..När jag nu går in på Quickbutik igen så står inte SveaWebpay med där som ett alternativ men du har alltså lagt in den som en egen lösning, kostade detta något extra då?
Har du fått hjälp av Quickbutik att fixa butiken eller har du gjort allt själv?
Hej
Det är ingen automatisk koppling till Sveawebpay. Jag måste registrera varje faktura manuellt hos Svea. För mig är det klart värt det lilla arbete som blir då jag får pengarna från Svea redan dagen efter (Klarna sitter ju på pengarna i 14 dagar). Skulle en kund inte få Ok hos Svea kontaktar jag dem och be dem betala in till vårt konto via BG, bankkonto eller Swish.
Jag har fixat butiken själv med modifiering av temat ”BRETT”
Har jag haft frågor om ändringar i koden har jag bara skickat iväg ett chattmeddelande till Azzdin, som glatt och snabbt har svarat..29 maj, 2015 kl. 19:10 #1785861CRUDeltagareFredrik har du fått något svar på varför det inte finns någon köpknapp hos dig medans det funkar på andra webshoppar. Jag har min webshop hos textalk och jag har valt att köra det gamla temat på PC men aktiverat mobilanpassassningen på mobilen och jag har en synlig köpknapp.
17 februari, 2015 kl. 14:46 #1775041CRUDeltagareDavid! Jag är djupt tacksam för all din hjälp! Vilken klippa du är, så serviceinriktad trots att vi aldrig har träffats förut, jag kan knappt förstå att det finns människor som dig. Jag vet vem jag ska vända mig till i framtiden när jag behöver SEO hjälp. Mvh Helen H
13 februari, 2015 kl. 11:15 #1774461CRUDeltagareDet började redan i maj månad med ett tapp på ca 2500 besökare sedan har det bara gått nerför. Jag har pratat med textalk och de säger att det är google men jag vet i fasiken vad som är rätt. Jag kan inte förstå hur vi i så många år har haft en kanonplasering på google och sedan nästan helt försvinna. Ligger det inte lite i textalks uppgift att se till att deras kunder som hyr av dem får så bra SEO som möjligt och att de håller sig ajour med googles regler? Jag funderar på att byta till en annan hyrlösning.
11 februari, 2015 kl. 16:56 #1774151CRUDeltagareJag säger bara ve och fasa för pingvinen! Vi har tappat massor i vår webshop samt butik. Vi har i 7 års tid nästan alltid legat på top 5 med gratislänkar direkt in i vår webshop som ligger hos textalk. Nu är vi som bortblåsta och har vi tur så hamnar vi på 2 alt 3e sidan. Jag behöver hjälp med SEO. Kontakt samt telefonnummer till seriösa SEO experter mottages tacksamt på PM.
21 maj, 2013 kl. 21:47 #1642981CRUDeltagare@timohl 65119 wrote:
Cool butik du har förresten 1CRU! Annorlunda. Är det alltid avhämtning i butik för större varor eller skickar du de ibland? tänkte på fraktpriser etc.
Tack för de värmande orden! Vår webshop är vårt ansikte utåt då vi är så speciallerserade på vinprylar. Merparten av de produkter som finns i webshoppen skickas med DHL eller posten. Vissa stora vinställ skickas med bussgods. Gamla stora saker skickas inte alls utan det måste hämtas i vår butik alternativt att kunden fixar ett eget bud. Jag har valt att inte skicka de gamla prylarna då det är svårt att ge en rättvis objektbeskrivning så jag vill att kunden själv få känna och klämma på varan och själv bedöma skicket på den gamla varan.
21 maj, 2013 kl. 20:22 #1643261CRUDeltagareDu kan ju skriva i dina köpevillkor en förklaring varför dina kunder få ett kvitto där det står o kr i moms. Exempel. Bästa kund ! Då vi bedriver handel med begagnade prylar använder vi oss av vinstmarginalbeskattning därför kommer ditt kvitto att visa 0 kr i moms för alla produkter som är begagnade. Nya produkter , transportkostnaden samt fakturaavgiften kommer att visas på ditt kvitto med 25% moms.
Jag tror att folk som är vana vid att handla på den begagnade marknade känner till att det är 0 kr i moms på kvittot.
21 maj, 2013 kl. 15:50 #1643041CRUDeltagareHej
När du lägger upp dina produkter kan du kryssa i rutan ” Momssatsen för denna artikel är” skriv 0% för respektive produkt.
Lycka till
21 november, 2012 kl. 16:34 #1558571CRUDeltagareVäcker denna tråd till liv. Finns det någon här som har swedbank och betalar till USA via banken? Behöver hjälp med att lägga till en ”ny betalningsmottagar” hos vår bank swedbank. Det är en ny leverantör i USA. Jag har fått accountnb. Routing number och SWIFT. De använder ju inte IBAN i USA och SWIFT är lika med BIC men vart skriver man in Routingnummret och accountnummer. Jag har pratat med vår bank men inte blivit klokare fördet. Tacksam för hjälp.
-
FörfattareInlägg